  • 1. Data: 2005-04-19 12:26:56
    Temat: Wezwanie do zaplaty - problem
    Od: "Michał Solarz" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    od jakiegos czasu moja zona boryka sie z problemem nachalnej firmy IMP z
    Warszawy. Przyszlo trzecie wezwanie do zaplaty, tym razem ponoc ostateczne. Co
    ciekawe, zona probowala wyjasnic pomylke droga e-mail, bez skutku - droga
    telefoniczna natknelismy sie na wyjatkowo zla nastawiona kobiete, ktora na
    dodatek nie miala dostepu do korespondencji wysylanej przez zone i probowala
    przkonac zone do zlozenia reklamacji na poczcie o nie dotarciu przesylki, na co
    oczywiscie zona sie zgodzila, gdyz slusznie uwaza, ze firma IMP probuje wymusic
    nienalezne jej zobowiazania pieniezne i zlamala ustawe o danych osobowych
    wykorzystujac je do celow marketingowych.

    Gwoli wyjasnienia, zona otrzymala na adres, pod ktorym kiedys zamieszkiwala
    awizo, ktore zdecydowala sie odebrac. W przesylce segregator + jakis poradnik i
    prosba o odeslanie jesli zawartosc nie satysfakcjonuje. Oczywiscie wczesniej nie
    podpisywala z w/w spolka zadnej umowy, nie wysylala nic do tej firmy, widocznie
    padla ofiara niezbyt milych okazuje sie zartow. Przedstawiciel IMP twierdzi, ze
    druczek z danymi osobowymi, data urodzenia, e-mailem i telefonem zostal wyslany
    poczta na ich koszt, co bylo rownoznacze z zawarciem umowy - dla mnie jest to
    kompletna bzdura. Oczywiscie "prezent" poszedl momentalnie do kosza, na poczcie
    koszt zwrotu do nadawcy to bagatela okolo 8 zl.

    Od tamtej pory firma IMP notorycznie neka zone wezwaniami do zaplaty,
    kazdorazowo naliczajac oplate administracyjna w wysookosci kilkunastu zlotych. W
    tej chwili jest to juz 68,85. W "ostatecznym wezwaniu do zaplaty" firma IMP
    straszy krajowym rejestrem dlugow i stanowczymi dzialaniami w celu odzyskania
    "naleznej" im kwoty.

    Jakie kroki podjac w tym wypadku? Przeciez wyslanie wypelnionego kuponu z
    czasopisma CD-Action (sprawdzilem zrodlo) nie moze stanowic umowy prawnej, na
    mocy ktorej firma IMP pozwala sobie zastraszac swoich rzekomych klientow.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Michał Solarz

  • 2. Data: 2005-04-19 13:24:14
    Temat: Re: Wezwanie do zaplaty - problem
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Michał Solarz napisał(a):

    Wszystko zależy co to był za druczek. Tylko Ty to wiesz jak na razie. I
    owszem mogą mieć rację jeśli ktoś złożył podpis na takim świstku, co w
    tym dziwnego? Więc sprawa jest prosta jeśli nie było podpisu można ich
    olać.

    Adam

  • 3. Data: 2005-04-19 13:53:31
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > owszem mogą mieć rację jeśli ktoś złożył podpis na takim świstku, co w
    > tym dziwnego? Więc sprawa jest prosta jeśli nie było podpisu można ich

    Nie wiem, jaki to byl dokladnie druk, gdyz nie dane bylo mi zapoznac sie z jego
    trescia. To jakis absurd, ze - znajac dane osobowe - mozna za kogos wypelnic
    druczek zamowienia, ewentualnie podpisac sie i zawrzec tym samym jakakolwiek
    forme umowy.

    Doskonaly przyklad na stronie internetowej firmy IMP:
    http://www.imponline.pl/impcms/jsp/public/HPC7306/Or
    der.jsp

    Wypelniam formularz Twoimi danymi osobowymi, nawet nie musze sie podpisywac i
    juz wkrotce otrzymujesz paczke powitalna, ktorej jak nie odeslesz za 8 zl
    spowoduje, ze staniesz sie dluznikiem w/w firmy.

    Pozdrawiam,
    Michał Solarz

  • 4. Data: 2005-04-19 15:39:05
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    s...@p...onet.pl napisał(a):

    > Wypelniam formularz Twoimi danymi osobowymi, nawet nie musze sie podpisywac i
    > juz wkrotce otrzymujesz paczke powitalna, ktorej jak nie odeslesz za 8 zl
    > spowoduje, ze staniesz sie dluznikiem w/w firmy.

    taki artykul jest:
    Art. 15.
    Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na
    ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań

    z takiej ustawy

    USTAWA z dnia 2 marca 2000 r.
    o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
    szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

    Zdaje sie, ze w przypadku ewentualnego sporu przedsiębiorca (znaczy oni)
    muszą udowodnić, że świadczenie bylo przez Was zamowione.

    pozdr.

    m.