    From: "Dominika" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Weksle in blanco i pracodawca
    Date: Wed, 13 Dec 2006 19:20:20 +0100

    Witam grupowiczow,
    dziekuje za pomoc przy moim poprzednim problemie z urlopami.
    Mam jeszcze jedno pytanie - nagle, po 10 miesiacach pracy, pracodawca
    poprosil mnie o podpisanie weksla. Byl to weksel in blanco, razem z wekslem
    byla umowa-deklaracja wekslowa. Nie zastanawiajac sie dlugo, podpisalam obie
    kartki.
    Wrocilam do domu i zaczelam sie zastanawiac co to w ogole sa te weksle,
    poczytalam i coraz bardziej jestem przerazona :-(.
    1) na samym wekslu nie bylo nic napisane nt umowy wekslowej, to byly dwie
    osobne kartki :-(
    2) to nie byl blankier wekslowy tylko jego ksero (zwykla kartka papieru).

    Mam w zwiazku z tym kilka pytan:
    1) Czy to, ze to bylo ksero blankietu a nie sam blankiet ma jakies znaczenie
    i jest tak samo wazny jak prawdziwy weksel i ktos nieuczciwy moze sobie
    wpisac dowolna kwate jak kiedys dostanie w rece taki weksel?
    2) Czy mozliwa jest sytuacja, ze moja firma bankrutuje i na poczet swoich
    dlugow oddaje ten weksel swojemu wierzycielowi, ktory go wypelnia na siebie
    i zaspokaja w ten sposob swoje roszczenia?
    3) Moze panikuje i takie weksle sa normalna rzecza, jaka stosuje wiekszosc
    pracodawcow?

    Pozdrawiam
    Dom