  • 41. Data: 2006-08-08 10:08:42
    Temat: Re: Weksel - potrzebna porada
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > Wydaje mi się że nie rozumiesz abstrakcyjności zobowiązania wekslowego.

    abstrakcyjne to ono jest po indosie, i to nie zawsze (art. 17). przed
    indosem abstrakcyjnosc w istocie ogranicza sie do tego, ze remitent musi
    sie bronic i podnosic zarzuty ze stosunku podstawowego, ktore moze
    oczywiscie podniesc. taka to jest wlasnie "abstrakcyjnosc".

    k.

  • 42. Data: 2006-08-08 10:37:28
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > sie bronic i podnosic zarzuty ze stosunku podstawowego, ktore moze
    > oczywiscie podniesc. taka to jest wlasnie "abstrakcyjnosc".

    oczywiscie chodzilo mi o wystawce...to on musi bronic sie podnoszac
    zarzuty, a dla remitenta, dla uwzgl. jego zadania, wystarcza goly
    weksel, z ktorego wynika obowiazek zaplaty bez wskazania na tytul.

    k.

  • 43. Data: 2006-08-10 17:32:55
    Od: a...@o...pl

    Witam.

    Byłem dziś u radcy prawnego i sprawa wcale tak źle nie wygląda.

    Teraz spostrzegłem jeszcze jedną rzecz i dlatego mam kolejne pytanie.

    Czy ważny jest weksel jeżeli obok znaczka opłaty skarbowej jest
    napisane: "Urzędowy blankiet wekslowy do sumy wekslowej nie
    przekraczającej 200 zł.", a weksel opiewa na wyższą kwotę.

    Pozdrawiam.

  • 44. Data: 2006-08-10 17:34:11
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    a...@o...pl napisał(a):
    > Czy ważny jest weksel jeżeli obok znaczka opłaty skarbowej jest
    > napisane: "Urzędowy blankiet wekslowy do sumy wekslowej nie
    > przekraczającej 200 zł.", a weksel opiewa na wyższą kwotę.

    ważny

    KG

  • 45. Data: 2006-08-10 17:41:56
    Od: wombi <j...@d...pl>

    a...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > napisane: "Urzędowy blankiet wekslowy do sumy wekslowej nie
    > przekraczającej 200 zł.", a weksel opiewa na wyższą kwotę.

    Ta informacja wskazuje tylko,ze oplata skarbowa jest uiszczona od kwoty
    do 200zł.Niestety bardzo często ta informacja wprowadza ludzi w bląd,bo
    myślą,że dotyczy to wysokości zobowiązania.

  • 46. Data: 2006-08-10 17:51:43
    Od: m...@g...com

    Johnson wrote:

    > A dekoracja kawiarni :) ? Czemu to nie może być dziełem?

    No dobra, poprawiam się. Czynności wykonywanych w kawiarni *o które chodzi
    wątkodawcy*, czyli parzenie kawy, nalewanie, sprzątanie stolików,
    przyjmowanie zapłaty, mówienie "dzień dobry" choćby dzień był do d.... :),
    nie da się uznać za dzieło.

    p. m.

  • 47. Data: 2006-08-10 17:59:17
    Od: stern <s...@0...pl>

    m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > wątkodawcy*, czyli parzenie kawy, nalewanie, sprzątanie stolików,
    > przyjmowanie zapłaty, mówienie "dzień dobry" choćby dzień był do d.... :),

    dzieło polegające na wprawieniu klienta w dobry humor na czas pobytu w
    kawiarni (wyłączywszy moment płacenia rachunku) ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 48. Data: 2006-08-14 09:09:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    a...@o...pl napisał(a):

    > Byłem dziś u radcy prawnego i sprawa wcale tak źle nie wygląda.

    Zazwyczaj tak jest, ale po sprawie w sądzie radca prawny mówi "Niestety
    przegrał pan sprawę, druga strona pewnie przekupiła sąd ...".

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam