  • 11. Data: 2010-02-28 09:30:55
    Temat: Re: Weksel
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Ty może tak.
    > Sądy umieją czytać inaczej :)

    Tym bardziej, że opłaty skarbowej już nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-02-28 10:58:37
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "wirefree" <m...@m...pl> wrote in message
    > "Urzedowy Blankiet wekslowy do sumy ni8e przekraczajacej 200zl"

    bylo pare razy, to ze tak jest napisane jeszcze o niczym nie swiadczy,
    byloby trzeba doplacic roznice

  • 13. Data: 2010-02-28 11:06:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tg pisze:
    > "wirefree" <m...@m...pl> wrote in message
    >
    > bylo pare razy, to ze tak jest napisane jeszcze o niczym nie swiadczy,
    > byloby trzeba doplacic roznice

    Nawet bez dopłaty weksel był ważny. Zresztą trudno byłoby to zrobić,
    bo różnicę musiałby dopłacić wystawca. A od 2007r. to już zupełnie bez
    znaczenia, bo nie ma już opłaty skarbowej od weksli.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-03-02 19:37:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Feb 2010, wirefree wrote:

    > Wybacz ale czytac to ja jeszcze umiem .
    >
    > "Urzedowy Blankiet wekslowy do sumy ni8e przekraczajacej 200zl"

    No i to był największy mankament "urzędowego weksla" - przekonanie
    lamera, że "jest ważny do 200 zł bo tu pisze".
    Nie, nie umiesz czytać ;) - tam napisali że "do tej sumy jest
    opłacony podatek"!

    W czasach kiedy była opłata skarbowa, nie dość że wystawca narażał
    się na bankructwo, to dodatkowo popełniał wykroczenie skarbowe
    (o ile nie dopłacił znaczkami), jako że opłata należy się od
    *faktycznej* wartości zabezpieczenia (np. jak w umowie było że
    na 15 000 zł) i do tego była określona stawka na "bez określenia
    wartości", bodaj 20 zł (opłaty).

    pzdr, Gotfryd