  • 11. Data: 2004-08-30 20:08:23
    Temat: Re: Ważność umowy
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 18:29:59 +0000 (UTC), Piotr Macura naskrobał(a):

    > Wiesz to na mnie stoi obowiązek udowodnienia, że nie byłem, a poza tym logując
    > się na aukcji musiałem podać identyfikator i hasło tylko mi znane.

    to nie ma znaczenia. Znaczenie ma tylko to co się da udowodnić w sądzie w
    póki co to POWÓD musi udowodnić a nie ty.

    > Jeśli chodzi o sprzedaż motocykla innej osobie to to też nie jest takie łatwe
    > bo kupujący może unieważnić prawnie tą umowę i motocykl wróci do niego, a mnie
    > mogą dodatkowo oskarżyć o oszustwo, a przy tej wartości motocykla to najniższy
    > wymiar to 2 lub 3 lata.

    buhehee :D zamin cie posiadzą na dobre za niesprzedanie motorku proponuje
    ostatni spacer po lesie z rodziną :D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 12. Data: 2004-08-30 20:42:17
    Od: "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl>

    czy moze Pan podac sygnature tego orzeczenia o niestosowaniu art 5 kc do
    umow

  • 13. Data: 2004-08-31 08:25:30
    Od: "Piotr Macura" <f...@g...pl>

    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Cywilna
    z dnia 23 stycznia 1998 r.
    I CKN 432/97

  • 14. Data: 2004-08-31 14:38:16
    Od: "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl>

    czytalem to orzeczenie na sieci i jest ono przytoczone jako przyklad w
    nawiazaniu do innego orzeczenia SN z 8 I 2003, II CKN 1097/00, oraz do
    orzeczenia OSNC 6/2001, poz.83
    1. to z 8 stycznia 2003r dotyczy " Niewaznosci czynnosci prawnej a wysokosci
    odsetek".
    Sięganie do konstrukcji nadużycia prawa (art. 5 kc)podmiotowego, gdy
    zastrzeżona w umowie wysokość odsetek jest rażąco wysoka i już z tego powodu
    sprzeczna z zasadami współżycia społecznego jest nie tylko zbędne, ale
    bezprzedmiotowe, gdyż umowa jest w tym zakresie nieważna, zanim jeszcze
    dochodzi do czynienia z niej użytku.
    A moze by tak teraz zamiast "odsetek" wstawic to o co domaga sie pan cwaniak
    w zamian za swoje 12zl. I dowiesc ze umowa taka jest niewazna wlasnie ze
    wzgledu na razaco wysoka wartosc "spornego" przedmiotu w stosunku do ceny
    jaka by mial uzyskac pozwany w wykonaniu tej umowy??

  • 15. Data: 2004-08-31 14:41:53
    Od: "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl>

    co do sprzedazy motoru osobie trzeciej to moim zdaniem niebyloby to tak do
    konca pozbawione sensu gdyz wtedy to na powoda przechodzi obowiazek
    udowodnienia ze osoba trzecia wiedziala o roszczeniu powoda, aby skutecznie
    spowodowac ze rzecz wroci do majatku pozwanego a nastepnie aby doszla do
    skutku umowa z powodem.

  • 16. Data: 2004-08-31 15:37:23
    Od: "Piotr Macura" <f...@g...pl>

    Nie przejdzie - Polskie prawo dopuszcza zawieranie umów niekorzystnych - Sąd
    Apelacyjny w Rzeszowie 1998 r.

  • 17. Data: 2004-08-31 15:39:34
    Od: "Piotr Macura" <f...@g...pl>

    Nie ma szans. Po zakończeniu aukcji dostałem email o zakończeniu aukcji, więc
    znałem zwyciężce. Udowodnienie jest proste. Poza tym Kupujący przesłał mi
    email informujący o wygraniu aukcji.

  • 18. Data: 2004-08-31 16:04:32
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 30 sie o godzinie 21:10, na pl.soc.prawo, WAM napisał(a):

    > Wydaje mi sie ze niedawno byl tu watek dokladnie odwrotny, nie
    > pamietam tylko czy dotyczyl tego samego motocykla czy samochodu?
    > :)

    Wtedy był samochód:
    MID news:cfhv9u$r3h$1@news.onet.pl
    Ale dziwnym zbiegiem okoliczności - to też osoba z Bielska-Białej ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 19. Data: 2004-08-31 16:30:49
    Od: "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl>

    a dlaczego nie przejdzie??
    W wyroku z 8 stycznia 2003 SN rozwazal umowe w ktorej byly za wysokie
    odsetki, i stwierdzil ze umowa ta jest niewazna ad inicio wiec dalsze
    rozwazania sa bezprzedmiotowe.
    Moim zdaniem i tu mozna sprobowac zastosowac taka konstrukcje prawna, i
    powolac sie na konstrukcje zasad wspolzycia spolecznego z art.58&2. A w toku
    procesu do jakiego ma dojsc nalezy uargumentowac jakie zasady zostaly/na
    naruszone.
    Dodatkowo swiatla osoba powiedziala aby przed sadem i w stosunku do powoda
    powolac sie na blad oczywiscie wszystko na pismie.

  • 20. Data: 2004-08-31 16:38:14
    Od: "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl>

    ok rozumiem ze sa dozwolone umowy niekozystne ale jest napewno skala
    niekozystnosci w ktorej w pewnym momencie dochodzimy do wyzysku, lichwy czy
    razacej niewspolmiernosci swiadczen obu stron. Napewno doktryna, nauka ma
    takowa wyracowana.
    Mamy tu do czynienia z umowa wzajemna i chyba zaden sad w Polsce nie
    stwierdzilby ze wzajemne swiadczenia obu stron sa ekwiwalentne. Rzecz warta
    12 tys zl poszla za 12zl.
    Dodatkowo moim zdaniem mozna sprobowac zastosowac omylke pisarska
    sprzedajacego. A moze w polu cena wpisal 12 tysiecy zamiast 12000 a komputer
    zaakceptowal tylko cyfry??