    From: mrupio <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wartość przedmiotu zażalenia
    Date: Thu, 24 Dec 2009 01:21:33 +0100

    Witam.

    Następująca sprawa:
    Wartość przedmiotu sporu w pewnej sprawie (przywrócenie do pracy)
    została określona w pozwie na kwotę 48 000 zł (12-krotność miesięcznego
    wynagrodzenia). Oprócz tego w pozwie został zawarty wniosek o
    przywrócenie do pracy i zasądzenie wynagrodzenia za czas pozostawania
    bez pracy.
    Sąd pierwszej instancji orzekając o kosztach sądowych w wyroku (zresztą
    niekorzystny dla mnie) określa wartość przedmiotu sporu na kwotę 61 000
    zł (nadmienić należy, że wartość przedmiotu sporu nie była przedmiotem
    ustaleń w ciągu toczącego się procesu). W tej kwocie zawiera się wartość
    przedmiotu sporu podana przeze mnie w pozwie tj. 48 000 zł (wg sądu
    "wartość roszczenia o przywrócenie do pracy") oraz ustalone przez sąd
    moje wynagrodzenie liczone od dnia rozwiązania stosunku pracy do dnia
    wyroku tj. 13 000 zł.
    Od wyroku chcę złożyć apelację. Jak powinna być wpisane wartość
    przedmiotu zaskarżenia? Czy 48 000 zł, to jest moje roczne
    wynagrodzenie, czy 13 000 zł, czyli moje wynagrodzenie od ustania
    stosunku pracy do wyroku, czy też cała wartość 61 000 zł, tj. suma tych
    dwóch wartości? I jaka powinna być opłata od apelacji?
    Proszę o odpowiedź. Będę wdzięczna za nią.

    Pozdrawiam,
    Zdesperowana