    From: "Krzysztof Malinowski" <K...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Warta - wyplata odszkodowania
    Date: Fri, 1 Feb 2002 11:22:06 +0100

    Mam taki problem:
    W pazdzierniku ukradli mi auto. Troche cala sprawa trwala, ale
    juz szczesliwie zbliza sie wyplata pienidzy z AC. Dzwoniac do Warty
    dowiedzialem sie, ze decyzja juz jest, teraz tylko musza oszacowac
    kwote, bo osoba ktora podpisywala ze mna umowe ubezpieczenia
    zbyt wysoko oszacowala wtedy wartosc samochodu.
    Dowiedzialem sie, ze w zwiazku z tym po ponownej wycenie nadplacona
    skladka zostanie mi zwrocona. Sila rzeczy odszkodowanie bedzie jednak
    mniejsze.
    I tak sie zastanawiam: czy takie postepowanie Warty nie jest bezprawne?
    W koncu co mnie obchodzi, ze oni wyceniajac moje auto przy ubezpieczaniu
    popelnili blad? Podpisali ze mna umowe i nic mnie to nie obchodzi.
    Przeciez gdybym przez caly okres ubezpieczenia nie mial szkody z AC, to
    jestem pewien, ze tej "nadplaconej" skladki by mi nie oddali.

    Czy oni maja prawo tak postapic? Jesli nie to co mam zrobic?

    Pozdrawiam
    KM