  • Data: 2004-12-25 13:26:44
    Temat: WYROK NAKAZOWY - pomozcie czy warto zlozyc sprzeciw
    Od: "misio" <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam - z gory dizeki za zagladniecie do sprawy otoz wygadalo to mniej wiecej tak

    Pewnego dnia przechodzilem w nocy, gdzie nie bylo wogole ruchu pojazdo przez
    jezdnie co nie odbylo sie bezposrednio na przejsiu dla pieszych. W polowie drogi
    wyskoczyl mi policjan z radiowozu - ktory mnie zawolal i w radiowozie
    /oczywiscie zaden z nich sie nie przedstawil powiedzial ze w zwiazku z art 97 KW
    - "Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu
    na drogach publicznych....." - w zwiazku z art. 13 Prawo u ruchu drogowym

    Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z
    przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo
    przed pojazdem.

    skierowany zostanie wniosek o ukaranie do sadku grodzkiego. Oczywiscie podczas
    rozmowy w radiowozie - nie przedstawil mi sie z zadnych funkcjonariuszy co jest
    jego obowiazkiem zgodnie z ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    z dnia 17 września 1990 r.
    w sprawie trybu legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania kontroli
    osobistej oraz przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez policjantów.

    § 2. Policjanci, przystępując do czynności służbowych określonych w § 1, są
    obowiązani:
    1) podać stopień, imię i nazwisko; policjanci nie umundurowani okazują ponadto
    legitymację służbową w taki sposób, aby zainteresowany miał możliwość odczytać i
    zanotować nazwisko policjanta i nazwę organu, który wydał legitymację,
    2) podać podstawę prawną oraz przyczynę podjęcia czynności służbowej.

    A wygladalo to tak: ze pan policjant zazadal dokumentu co mu przekazalem, i
    wtedy spytal czy pilem: odpowiedzialem "nie" a nastepnie - oznajmil mi ze
    kieruje sprawe do Sadu Grodzkiego za:

    1. Przekraczanie w miejscu niedozwolonym
    2. Oraz coś jeszcze na Pana znajdziemy..... /to chyba jest najlepsze/

    i pojechalismy komende na alkomat - odmowilem i do szpitala - gdzie rowniez
    odmowilem pobrania krwi - zazadalem badania lekarskiego Pani doktor mnie zbadala
    ale nie pobrala krwi - powiedzialem ze zle sie czuje - a sami policjanci do
    siebie mowil " jak to tam bylo czy moge tak odmowic i co oni maja robic" ale nic
    nie pobrala doktorka krwi a oni zostawili mnie mowiac jeszcze ze moge sobie
    wezwac taxi zeby mnie zawiozla do domu" i sprawe skierowali do sadu grodzkiego.
    Nie bylo zadnych czynnosci wyjasniajacych co zgodnie z art. 54 p. 6 KPW powinno
    nastapic ani pouczenia o mozliwosci jego zlozenia zgodnie z art. 54 p.7 KPW.

    Nastepnie po miesiacu przyszedl wyrok nakazowy - sad orzekl nagane.

    I teraz podstawowe pytanie - czy wnosic od tego sprzeciw wobez zainstnialych
    sytuacji, gdyz zgodnie z art. 13 p. 3 Prawo o ruchu drogowym:

    "3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w
    ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia
    bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej krawędzi jezdni iść drogą
    najkrótszą, prostopadle do osi jezdni"

    Przcohdzilem w nocy w malym miescie, gdzie w nocy okolo 0.30 nie ma zadnych
    pojazdo droga jest jednokierunkowa, nie powodowalem zagrozenia - i kierowalem
    sie do rpzeciwleglej krawedzi droga najkrotsza - mniej wiecej prospopadle do osi
    jezdni.

    Czy sad - wobec tego ze mam swiadkow jak podarzalem uzna wieksza prawdomownosc
    moja i swiadkow czy tez policji - i wogole czy popelnilem w mysl art 3 prawo o
    ruchu drogowym wykroczenie?

    z gory dzieki za poomc troche dosc obfity ten opis ale tak to mniej wicej
    wygladalo - jesli mozecie odpiszcie szybciutenko gdyz mam jeszcze 3 dni na
    wniesienie sprzeciwu.