  • 1. Data: 2003-11-17 01:04:11
    Temat: WKU - absolwent/absolutorium - prosba o ocene wnioskow
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Witam

    Najpierw krotko moja sytuacja. Mam absolutorium (wlacznie z seminarium),
    nie mam dyplomu i w tym roku miec raczej nie bede. Bylem w WKU
    (Warszawa, na Pulawskiej 4), po czym mila pani w WKU powiedziala ze
    ustawa (w zasadzie rozporzadzenie do ustawy ktore przenosi absolwentow
    wyzszych uczelni do rezerwy) jest bardzo jasna i ze nie przeniesie mnie
    z absolutorium do rezerwy. Pokazala mi tez jakies zapytanie prawne
    do (chyba) departamentu prawnego WP, ktore stwierdza to co ona powiedziala.
    No wiec szperam po internecie, i znajduje na stronie MONu ustawe
    "Ustawy o powszechnym obowiązku obrony"
    (http://www.biuletyn.mon.gov.pl/start.php?page=10104
    00000)
    w ktorej czytam

    "Art. 91. Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych",
    rozumie się przez to poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki
    przewidziany programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów
    wyższych zawodowych[...]"

    mysle sobie "swietnie, mam na nich cos!". Ale cos mnie tknelo, bo
    ustawa jest z 1967 roku, wiec pomyslalem ze na pewno sa jakies zmiany..
    No i niestety znalazlem.

    http://www.umed.lodz.pl/root.php?go=stu&mn=stu_dok_u
    stawa

    cytuje

    "Art. 1.
    [...]
    3) art. 91 otrzymuje brzmienie:

    Art. 91. Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych",
    rozumie się przez to poborowych, którzy złożyli egzaminy wymagane planem
    studiów, w tym egzamin dyplomowy, i uzyskali uprawnienia do otrzymania dyplomu."

    mysle sobie, przechlapane..
    Ale! artykul trzeci tej zmiany mowi

    "Przepisy art. 1 pkt 3, 4, 6, 7 i pkt 11-13 oraz art. 2 mają zastosowanie do
    studentów i studentek, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2002/2003
    lub w latach następnych."

    I teraz pytanie do grupowiczow czy ja to dobrze analizuje.
    No wiec jest sobie ustawa z 67 roku i jest fajnie, jezeli ona by obowiazywala
    to bylby spokoj. Ale jest sobie zmiana, akurat waznego dla mnie punktu.
    Z tym ze jezeli ja to dobrze rozumiem to ta zmiana dotyczy tylko osob ktore
    _rozpoczely_ studia w roku 2002/2003 lub pozniej - zgadza sie?
    Jezeli sie zgadza to jak wyegzekwowac to od WKU?

    Z gory dzieki za odpowiedz, mam nadzieje ze ktos poswieci 3 minuty aby
    dac znac, mysle ze nie tylko mi sie przyda. Co prawda znalazlem
    w archiwum troche na ten temat, ale chyba nie nic nowego, ostatnie
    watki ktore widzialem powolywaly sie na ta ustawe (z roku 67) ale chyba
    zapominaly o zmianach ktore przytoczylem.. A one sa jak mi sie wydaje,
    kluczowe.
    TIA

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq