    From: "remeeq" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: WEKSEL - jak formalnie skorzystać?
    Date: Fri, 3 Sep 2004 14:16:35 +0200

    Witam.
    Mam mały problem, rok temu (nieco ponad), pożyczałem sąsiadowi trochę kasy.
    Spisaliśmy umowę pożyczki, opłaciłem PCC, zabezpieczyłem się też wekslem,
    gdzie jest podana kwota, jaką zobowiązuje mi się zapłacić po roku (bez
    odstetek niestety) ale nie wiem teraz jak wygląda formalnie przedstawienie
    weksla do zapłaty. Terminu zapłaty nie wpisaliśmy.
    Jak więc mam skorzystać z tego weksla? Co powinienem zrobić, żeby gość mi
    zapłacił?
    czy w ogóle jest jakaś szansa na odzyskanie kasy? Z tego co wiem,
    zobowiązanie wynikające z tyt. pożyczki (mdzy os. fizycznymi) przedawnia się
    po pół roku, ale czy można tu uzyć weksla wpisując datę np. dzisiejszą ?

    Co po kolei powinienem zrobić?

    Dzieki z góry za rzeczowe odpowiedzi.