  • 1. Data: 2010-07-02 10:43:23
    Temat: WARTA - problem z cudzym OC
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Wszelkie sugestie mile widziane.

    Fakt 1: facet mający OC z Warty w czasie deszczu wjechał mi w zderzak.
    Podpisał oświadczenie, wymieniliśmy kontakty. Zgłaszam kolizję na linię
    alarmową Warty, przyjmują zgłoszenie, przysyłają papiery do wypełnienia.

    Fakt 2: wypełniam papiery, podaję mój kontakt telefoniczny, podaję adres
    serwisu, gdzie samochód stoi, odsyłam PZO na adres ich centrum likwidacyjnego
    w Lublinie

    Fakt 3: po 16 dniach od otrzymania przez nich przesyłki (mam datę na zwrotce)
    dostaję pismo z odmową wypłaty odszkodowania z powodu nieudostępnienia
    pojazdu do oględzin. Oczywiście nikt nie kontaktował się w tej sprawie
    ani ze mną, ani z serwisem.

    Pytanie 1: grają na zwłokę, na zniechęcenie?

    Pytanie 2: jakimi artykułami sugerujecie im odpowiedzieć. Warta zastrzega
    sobie teraz 30 dni na odpowiedź na ewentualne zażalenie. Mam zamiar ich
    zażyć z zarzutu uchylania się od wykonania obowiązku ustawowego i domagać
    się dotrzymania pierwotnego terminu 30 dni od uzyskania przez nich dokumentacji
    pod groźba sprawy sądowej. Czy przypuszczacie, że może to odnieść pozytywny
    skutek?

    Pytanie 3: samochód jest uziemiony, bo nic nie mogę zrobić dopóki ta łajza
    z Warty go nie obejrzy. Czy w przypadku dalszego uchylania się mogę (w sensie
    logicznym, nie fizycznym) wziąć rzeczoznawcę, wycenić szkodę, naprawić
    na swoim AC a potem zdać sprawę ewentualnej rewindykacji na swojego ubezpieczyciela?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2010-07-02 11:39:07
    Temat: Re: WARTA - problem z cudzym OC
    Od: "Negro" <3...@w...pl>

    > Wszelkie sugestie mile widziane.

    a/ mozes robić tak jak robisz
    b/ podjechać do warty i załatwić w godzine (oglonfdacze są najczrnsciej na
    miescu)

    jk

  • 3. Data: 2010-07-02 12:13:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Negro napisal:
    > a/ mozes robić tak jak robisz
    > b/ podjechać do warty i załatwić w godzine (oglonfdacze są najczrnsciej na
    > miescu)

    Od razu bym wybrał opcję (b), bo punkt Warty mam 'o rzut beretem',
    ale dostałem informację, że MUSZĘ czekać na likwidatora wyznaczonego
    przez Centrum. No i najpierw czekałem, a teraz czuję się wystawiony
    do wiatru :(

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2010-07-02 18:57:36
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-07-02 12:43, Jacek_P pisze:

> [...]
    > dostaję pismo z odmową wypłaty odszkodowania z powodu nieudostępnienia
    > pojazdu do oględzin. Oczywiście nikt nie kontaktował się w tej sprawie

    Jeśli jest jak piszesz to zgłoś to warcie z wyraźnym podkreśleniem ze
    nikogo ni było o nikt się nie kontaktował. TU korzystają z usług
    rzeczoznawców niezależnych (jeden rzeczoznawca obsługuje kilka TU). Jak
    widać trafiłeś na ignoranta któremu trzeba utrzeć nosa.

  • 5. Data: 2010-07-02 19:15:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja raz z WARTą zrobiłem tak, że samochód oddałem do naprawy do serwisu, sam
    zapłaciłem i do zapłaty przedstawiłem im tylko fakturę. Gdyby chodziło o
    AC, to łączy Cię z nimi umowa. W wypadku OC nic Cię z nimi nie łączy i w
    ogóle nie masz obowiązku im samochodu do oględzin udostępniać, tylko masz
    obowiązek udowodnienia wysokości strat.

  • 6. Data: 2010-07-11 22:58:51
    Od: Cezary Śpiewak-Dowbór <c...@o...pl>

    W dniu 2010-07-02 21:15, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > nie łączy i w ogóle nie masz obowiązku im samochodu do oględzin
    > udostępniać, tylko masz obowiązek udowodnienia wysokości strat.

    Z ciekawości - WARTA zapłaciła dobrowolnie czy konieczny był pozew o
    zapłatę?

    --
    Pozdrawiam,
    Cezary Śpiewak-Dowbór

  • 7. Data: 2010-07-12 04:46:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@o...pl> napisał
    w wiadomości news:i1dibe$qr7$1@news.onet.pl...

    > Z ciekawości - WARTA zapłaciła dobrowolnie czy konieczny był pozew o
    > zapłatę?

    Dobrowolnie. Konieczne było wezwanie do zapłaty kwoty bezspornej i
    uprzedzenie o pozwie.