  • 1. Data: 2010-07-02 07:52:35
    Temat: faktura w kopercie z okienkiem
    Od: t00sheen <...@...com>

    Witam.
    Dostałem pocztą fakturę. Przyszła w kopercie z okienkiem,
    przez które, obok adresu, widoczna jest pełna kwota.
    Trochę się wkurzyłem i chciałbym wytłumaczyć nadawcy,
    że nie życzę sobie takich zagrywek. Jest może jakiś
    przepis, na który mogę się powołać? W kwestiach prawnych
    jestem zielony a google też nie pomogło.

    Dzięki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-07-02 08:07:03
    Temat: Re: faktura w kopercie z okienkiem
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "t00sheen" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > przepis, na który mogę się powołać? W kwestiach prawnych
    > jestem zielony a google też nie pomogło.

    Transakcja była pomiędzy przedsiębiorcami, czy Ty jesteś tylko osobą fizyczną?
    Chyba nie ma jakiś zakazów, bo legalny obrót gospodarczy jest legalny. Jak Ci to
    przeszkadza to poproś dostawcę, aby tak nie robił, albo u niego nie kupuj,
    jeżeli on oleje a dla Ciebie to sprawa życia lub śmierci.
    Myślę, że dużo bardziej skryty może/powinien być przedmiot transakcji, gdy jedna
    ze stron kupuje prywatnie, np. wibrator, albo kajdanki z futerkiem :)

    --
    andreas

  • 3. Data: 2010-07-02 09:37:37
    Od: t00sheen <...@...com>

    W dniu 2010-07-02 10:07, andreas pisze:
    > Transakcja była pomiędzy przedsiębiorcami, czy Ty jesteś tylko osobą
    > fizyczną?

    fizyczną

    > Myślę, że dużo bardziej skryty może/powinien być przedmiot transakcji,
    > gdy jedna ze stron kupuje prywatnie, np. wibrator, albo kajdanki z
    > futerkiem :)

    Gdyby to były kajdanki lub inne podobne zabawki, to zapewne sprzedawca
    dołożyłby większej staranności ;)
    W moim przypadku kwota jest dość duża, a przedmiot transakcji można
    wywnioskować z nazwy firmy widniejącej na kopercie. I tu właśnie jest
    pies pogrzebany - jako przedsiębiorca pewnie bym się nie przejął.

  • 4. Data: 2010-07-02 15:04:33
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

> [...]
    > wywnioskować z nazwy firmy widniejącej na kopercie. I tu właśnie jest
    > pies pogrzebany - jako przedsiębiorca pewnie bym się nie przejął.

    Dmuchana lalka?