  • Data: 2010-07-02 10:43:23
    Temat: WARTA - problem z cudzym OC
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wszelkie sugestie mile widziane.

    Fakt 1: facet mający OC z Warty w czasie deszczu wjechał mi w zderzak.
    Podpisał oświadczenie, wymieniliśmy kontakty. Zgłaszam kolizję na linię
    alarmową Warty, przyjmują zgłoszenie, przysyłają papiery do wypełnienia.

    Fakt 2: wypełniam papiery, podaję mój kontakt telefoniczny, podaję adres
    serwisu, gdzie samochód stoi, odsyłam PZO na adres ich centrum likwidacyjnego
    w Lublinie

    Fakt 3: po 16 dniach od otrzymania przez nich przesyłki (mam datę na zwrotce)
    dostaję pismo z odmową wypłaty odszkodowania z powodu nieudostępnienia
    pojazdu do oględzin. Oczywiście nikt nie kontaktował się w tej sprawie
    ani ze mną, ani z serwisem.

    Pytanie 1: grają na zwłokę, na zniechęcenie?

    Pytanie 2: jakimi artykułami sugerujecie im odpowiedzieć. Warta zastrzega
    sobie teraz 30 dni na odpowiedź na ewentualne zażalenie. Mam zamiar ich
    zażyć z zarzutu uchylania się od wykonania obowiązku ustawowego i domagać
    się dotrzymania pierwotnego terminu 30 dni od uzyskania przez nich dokumentacji
    pod groźba sprawy sądowej. Czy przypuszczacie, że może to odnieść pozytywny
    skutek?

    Pytanie 3: samochód jest uziemiony, bo nic nie mogę zrobić dopóki ta łajza
    z Warty go nie obejrzy. Czy w przypadku dalszego uchylania się mogę (w sensie
    logicznym, nie fizycznym) wziąć rzeczoznawcę, wycenić szkodę, naprawić
    na swoim AC a potem zdać sprawę ewentualnej rewindykacji na swojego ubezpieczyciela?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek