-
1. Data: 2012-02-09 21:44:59
Temat: W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
Elo
Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją. Nie raczyli na
niego w ogóle odpowiedzieć.
Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.
Dodatkowo wg ich testów urządzenie mieści się w parametrach.
Jednakże użyto do testów dodatkowego wyposażenia, które nie jest
wyszczególnione w instrukcji obsługi. W ogóle. Nawet jako zalecane.
Więcej wręcz - w mailu, sprzed zakupu, stwierdzili, że żadne
specjalne, dodatkowe wyposażenie nie jest konieczne.
Czyli podsumowując: urządzenie jest niezgodne z umową.
Czy w pozwie podnieść oba argumenty, czy wystarczy tylko ten
pierwszy z przekroczeniem terminu?
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3
[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]
-
2. Data: 2012-02-09 21:50:41
Temat: Re: W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2012-02-09 22:44, Zbynek Ltd. pisze:
> Elo
>
> Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
> Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją. Nie raczyli na
> niego w ogóle odpowiedzieć.
> Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
> Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.
>
> Dodatkowo wg ich testów urządzenie mieści się w parametrach.
> Jednakże użyto do testów dodatkowego wyposażenia, które nie jest
> wyszczególnione w instrukcji obsługi. W ogóle. Nawet jako zalecane.
> Więcej wręcz - w mailu, sprzed zakupu, stwierdzili, że żadne
> specjalne, dodatkowe wyposażenie nie jest konieczne.
> Czyli podsumowując: urządzenie jest niezgodne z umową.
>
> Czy w pozwie podnieść oba argumenty, czy wystarczy tylko ten
> pierwszy z przekroczeniem terminu?
Wystarczy argument z przekroczenia terminu (co oznacza uznanie
reklamacji). Pozostałe argumenty podnosi się zazwyczaj "z ostrożności
procesowej" i zwykle (jak i tutaj) ich objętość i zawiłość znacznie
przekracza analogiczne parametry argumentu podstawowego :)
--
Liwiusz
-
3. Data: 2012-02-09 21:58:08
Temat: Re: W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
Liwiusz napisał(a) :
> W dniu 2012-02-09 22:44, Zbynek Ltd. pisze:
>> Elo
>>
>> Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
>> Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją. Nie raczyli na
>> niego w ogóle odpowiedzieć.
>> Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
>> Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.
>>
>> Dodatkowo wg ich testów urządzenie mieści się w parametrach.
>> Jednakże użyto do testów dodatkowego wyposażenia, które nie jest
>> wyszczególnione w instrukcji obsługi. W ogóle. Nawet jako zalecane.
>> Więcej wręcz - w mailu, sprzed zakupu, stwierdzili, że żadne
>> specjalne, dodatkowe wyposażenie nie jest konieczne.
>> Czyli podsumowując: urządzenie jest niezgodne z umową.
>>
>> Czy w pozwie podnieść oba argumenty, czy wystarczy tylko ten
>> pierwszy z przekroczeniem terminu?
>
> Wystarczy argument z przekroczenia terminu (co oznacza uznanie
> reklamacji). Pozostałe argumenty podnosi się zazwyczaj "z ostrożności
> procesowej"
Otóż właśnie to miałem na uwadze :-)
> i zwykle (jak i tutaj) ich objętość i zawiłość znacznie
> przekracza analogiczne parametry argumentu podstawowego :)
Oczywiście :-)
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3
[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]
-
4. Data: 2012-02-10 17:37:44
Temat: Re: W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 9 Feb 2012, Zbynek Ltd. wrote:
> Elo
>
> Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
> Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją.
"że".
Tak z ciekawości - a jak wygląda sprawa dowiedzenia *kiedy*
go otrzymali?
Załóżmy dla uproszczenia teoretycznie, że ich serwer pocztowy
był wyłączony przez 3 początkowe doby.
Albo ichni informatyk będzie twierdził, że w firewallu coś się
rozkonfigurowało i niektóre połaczenia były odrzucane... załóżmy ;)
"Chęć wysłania" chyba nie wyczerpuje wersji "mógł się z łatwością
dowiedzieć"?
> Nie raczyli na
> niego w ogóle odpowiedzieć.
> Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
> Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.
Przy założeniu, że maila dostali w dniu wysłania :)
"ostrożności procesowej" bym się więc nie wyzbywał :D
pzdr, Gotfryd
-
5. Data: 2012-02-11 07:54:26
Temat: Re: W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2012-02-10 18:37, Gotfryd Smolik news pisze:
> On Thu, 9 Feb 2012, Zbynek Ltd. wrote:
>
>> Elo
>>
>> Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
>> Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją.
>
> "że".
> Tak z ciekawości - a jak wygląda sprawa dowiedzenia *kiedy*
> go otrzymali?
> Załóżmy dla uproszczenia teoretycznie, że ich serwer pocztowy
> był wyłączony przez 3 początkowe doby.
> Albo ichni informatyk będzie twierdził, że w firewallu coś się
> rozkonfigurowało i niektóre połaczenia były odrzucane... załóżmy ;)
>
> "Chęć wysłania" chyba nie wyczerpuje wersji "mógł się z łatwością
> dowiedzieć"?
>
>> Nie raczyli na
>> niego w ogóle odpowiedzieć.
>> Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
>> Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.
>
> Przy założeniu, że maila dostali w dniu wysłania :)
>
> "ostrożności procesowej" bym się więc nie wyzbywał :D
Gotfryd, czytasz na co odpisujesz? :) Przecież napisał, że potem wysłał
pisemną reklamację, zakładam zatem, że termin upłynął od tej właśnie formy.
--
Liwiusz
-
6. Data: 2012-02-11 10:39:26
Temat: Re: W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
Liwiusz napisał(a) :
> W dniu 2012-02-10 18:37, Gotfryd Smolik news pisze:
>> On Thu, 9 Feb 2012, Zbynek Ltd. wrote:
>>
>>> Elo
>>>
>>> Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
>>> Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją.
>>
>> "że".
>> Tak z ciekawości - a jak wygląda sprawa dowiedzenia *kiedy*
>> go otrzymali?
>> Załóżmy dla uproszczenia teoretycznie, że ich serwer pocztowy
>> był wyłączony przez 3 początkowe doby.
>> Albo ichni informatyk będzie twierdził, że w firewallu coś się
>> rozkonfigurowało i niektóre połaczenia były odrzucane... załóżmy ;)
>>
>> "Chęć wysłania" chyba nie wyczerpuje wersji "mógł się z łatwością
>> dowiedzieć"?
3 tygodnie po wysłaniu maila udało mi się wyciągnąć oświadczenie, że
mail dotarł. Fakt - nie wiem kiedy dotarł :-)
>>> Nie raczyli na
>>> niego w ogóle odpowiedzieć.
>>> Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
>>> Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.
>>
>> Przy założeniu, że maila dostali w dniu wysłania :)
>>
>> "ostrożności procesowej" bym się więc nie wyzbywał :D
>
> Gotfryd, czytasz na co odpisujesz? :) Przecież napisał, że potem wysłał
> pisemną reklamację, zakładam zatem, że termin upłynął od tej właśnie formy.
Rajt :-)
Dwa dni od wysłania miałem telefon. Od dnia telefonu liczę te 16 dni.
Swoją drogą zastanawiam się, czy argument nieprawdziwości parametrów
podnosić w tym pozwie. Obawiam się jednak, że w przypadku przegranej
Roma locuta, causa finita. Mam rację?
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3
[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]
-
7. Data: 2012-02-13 16:04:26
Temat: Re: W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sat, 11 Feb 2012, Liwiusz wrote:
> Gotfryd, czytasz na co odpisujesz? :) Przecież napisał, że potem wysłał
> pisemną reklamację, zakładam zatem, że termin upłynął od tej właśnie formy.
A to włażę pod stół :D
Bezpodstawnie założyłem że od maila.
Czepiałem się, bo to chyba "standardowy kiks", uznanie daty nadania
za datę przyjęcia.
pzdr, Gotfryd