    From: "Basia" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: W jaki sposób władający może uzyskać prawo własności?
    Date: Wed, 4 Sep 2002 22:30:56 +0200
    Sender: b...@p...onet.pl@pq176.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl

    W 1960 r moja mama nabyła w drodze spadku po swoim ojcu działkę rolną.
    Posiadamy mapę nieruchomości wystawioną przez Urząd Gminy na której jest ona
    określona jako WŁADAJĄCA.
    Jest tam również informacja że właścicielem, zgodnie z wpisem w Księdze
    Wieczystej pochodzącym z 1870 r,
    jest inna osoba nie będąca naszym przodkiem.
    Nie istnieją też żadne dokumenty poświadczające nabycie działki przez
    przodków. (Widocznie ktoś nie dopilnował wpisu do księgi)
    Pytanie brzmi:
    Jak najprościej i najtaniej mama może zostać pełnoprawnym WŁAŚCICIELEM
    działki?

    Z tego co wymyśliłam to chyba powinno się to odbyć na podobnej zasadzie jak
    odbyło się to w latach 70-tych.
    Wtedy obowiązywała ustawa z dn. 26.10.1971 o uregulowaniu własności
    gospodarstw rolnych.
    Niestety w stosownym czasie mama nie skorzystała z niej i w związku z tym
    nie posiada aktu własności.
    Znalazłam też informację że w 1982 r. ustawa została zastąpiona nową w
    której zostało określone że tego typu sprawami zajmują się sądy w trybie
    nieprocesowym.
    Czy w związku z tym wystarczy aby wystąpiła ona z wnioskiem o uznanie jej
    właścicielem do odpowiedniego sądu na podstawie tej ustawy?
    Jakie dokumenty powinny zostać dołączone?
    Jakie są koszty takiego postępowania?

    Basia