  • 1. Data: 2007-11-09 18:15:05
    Temat: VAT przy kupnie dzialki???
    Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl>

    Witam
    Kupuje niedlugo dzialke 700 metrow od osoby fizycznej. W ksiegach
    wieczystych zapis na jednego wlasciciela. Obecnie dzialka jest wydzielona z
    pola i jest to rola, ale w planie zagospodarowania terenu widnieje jako pod
    zabudowe jednorodzinna. Wlascicielka ziemi twierdzi,ze trzeba od tego
    zaplacic VAT 22% i mnie tym obciaza. Pierwszy raz slysze,ze cos takiego
    trzeba placic, ale ona to ponoc wie od notariusza.

    Jaka jest prawda? I o czym ta wlascicielka mowi??

    Pozdrawiam serdecznie

    --
    Jarek (SQ1EUO)
    s...@s...pam.szczecin.pl

  • 2. Data: 2007-11-12 08:51:46
    Temat: Re: VAT przy kupnie dzialki???
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 09 Nov 2007 19:15:05 +0100, sq1euo napisał(a):

> [...]
    > trzeba placic, ale ona to ponoc wie od notariusza.
    >
    > Jaka jest prawda? I o czym ta wlascicielka mowi??

    Prawda jest taka, że kupując działkę umawiasz się na pewną kwotę brutto. I
    albo ci ta kwota odpowiada albo nie. A to czy w tej kwocie jest zawarty VAT
    22%, 7% czy może 0%, to już tylko i wyłacznie sprawa sprzedającego. Nie ma
    żadnego powodu żebyś ty się tym interesował.

  • 3. Data: 2007-11-12 09:52:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    A co do meritum sprawy: poszukaj informacji o wyroku NSA sygnatura I FPS
    3/07. Jeśli urzędy to uznają, to większość działek będzie bez VAT.

  • 4. Data: 2007-11-12 15:06:03
    Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl>

> [...]
    > 22%, 7% czy może 0%, to już tylko i wyłacznie sprawa sprzedającego. Nie ma
    > żadnego powodu żebyś ty się tym interesował.

    No tak,..tyle,ze wiadomo,ze ten VAT ktory ma zaplacic sprzedajacy, jest
    zawsze doliczony do ceny,...wiec,gdyby mial nie byc placony to o tyle
    dzialka bedzie tansza. Poza tym:
    http://www.nettax.com.pl/serwis/serwis.asp?idurl=/se
    rwis/nowosci/2007/071030
    _8.htm

    zreszta notariusz twierdzi,ze w tym przypadku o vacie nie powinno byc mowy.

    --
    Jarek (SQ1EUO)
    s...@s...pam.szczecin.pl