  • 41. Data: 2013-01-05 13:13:07
    Temat: Re: Uszkodzenia samochodu
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Iksiński" napisał w wiadomości grup

    > Czytałem uważnie.
    > Na tym etapie brak _uzasadnionego podejrzenia_ popełnienia
    > wykroczenia/przestępstwa. Nie wszczyna się.......

    >Regularne uszkadzanie samochodu poszkodowanego, to brak uzasadnienia?

    "Obstukiwanie" drzwiami zaparkowanych obok pojazdów to zjawisko występujące
    nagminnie. I chyba tylko paranoik lub zwolennik teorii spiskowych doszukuje
    się w tym umyślności. Co najwyżej brak rozwagi, lekkomyślność, przypadek...

    >Dobrze, że nie pracujesz w policji... ;-)

    Dobrze, że ty pracujesz. Musisz mieć niesamowitą wykrywalność:)

  • 42. Data: 2013-01-05 19:58:35
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > występujące nagminnie. I chyba tylko paranoik lub zwolennik teorii
    > spiskowych doszukuje się w tym umyślności. Co najwyżej brak rozwagi,

    Pomijasz cały czas fakt, że autor wątku, czyli poszkodowany ma konkretne
    podejrzenia co do sprawcy i nie jest to pojedyncze zdarzenie.
    Skoro wg ustawy opisane uszkodzenia podpadają pod definicję "pojazdu w
    ruchu" i jest szansa na wykrycie sprawcy, to zapewne można mu przyklepać
    wykroczenie.
    W analogicznym przypadku, kiedy ktoś zarysuje Ci samochód na parkingu i masz
    podejrzanego, to zgłaszasz się na policję i powinni zająć się sprawą, mimo,
    że sprawca zrobił to zapewne przez nieuwagę i jak napisałeś: "chyba tylko
    paranoik lub zwolennik teorii spiskowych doszukuje się w tym umyślności".

    > Dobrze, że ty pracujesz. Musisz mieć niesamowitą wykrywalność:)

    Tu Cię boli... Po raz kolejny stwierdzę: nie czytasz uważnie. Ta dyskusja
    nie jest o wykrywalności, tylko o tym, czy poszkodowany może zgłosić na
    policji opisane zdarzenie i jakie czynności powinna w związku z tym podjąć,
    niezależenie od tego, czy popsuje im to statystyki czy nie.

    W opisanym przypadku może się okazać, że sama rozmowa policji z podejrzanym
    sąsiadem rozwiąże problem. Być może spęka i przyzna się bez problemu, być
    może nie przyzna, ale już będzie miał na uwadze większą ostrożność, jeśli
    będzie wiedział, że nawet takim "drobiazgiem" policja się interesuje.

    Miałem kiedyś taką sytuację, że pod firmą ktoś z procy wybijał szyby w
    samochodach. Trwało to kilka miesięcy. Kiedy trafiło na mnie, zgłosiłem się
    na policję. Oczywiście próbowali mnie zniechęcić, że małe szanse, kupa
    papierków, itd., ale im się nie udało i złożyłem doniesienie. Jak możne się
    domyślić, po jakimś czasie umorzono postępowanie z powodu niewykrycia
    sprawców, itd. Jednak wybijanie szyb już się nie powtórzyło. Od
    dzielnicowego dowiedziałem się później, że byłem pierwszy, który zgłosił ten
    problem. Dowiedziałem się też, że nie był w stanie nikomu niczego udowodnić,
    ale z kilkoma podejrzanymi typkami ze swojego terenu rozmawiał. Może to
    pomogło, może był inny powód. Ja jednak w takich przypadkach nie
    odpuszczam...

  • 43. Data: 2013-01-05 20:40:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:kc9t4u$731$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > Skoro wg ustawy opisane uszkodzenia podpadają pod definicję "pojazdu w
    > ruchu" i jest szansa na wykrycie sprawcy, to zapewne można mu przyklepać

    Na pewno nie z tego powodu. Ta ustawa po prostu rozszerza wynikającą z
    kodeksu cywilnego odpowiedzialność właściciela pojazdu.

> [...]
    > sprawą, mimo, że sprawca zrobił to zapewne przez nieuwagę i jak
    > napisałeś: "chyba tylko paranoik lub zwolennik teorii spiskowych

    Nie. Jeśli to jest w związku z ruhem pojazdu ale tym faktycznym.

  • 44. Data: 2013-01-05 20:49:35
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Nie. Jeśli to jest w związku z ruhem pojazdu ale tym faktycznym.

    A twierdzisz tak na podstawie...?

    Przypomnę:
    Za szkodę powstałą w związku z ruchem pojazdu mechanicznego uważa
    się również szkodę powstałą:
    1) przy wsiadaniu do pojazdu mechanicznego i wysiadaniu z niego;
    2) bezpośrednio przy załadowaniu i rozładowaniu pojazdu
    mechanicznego;3) podczas zatrzymania, postoju lub garażowania.

    Podasz jakieś źródło, z którego wynika "faktyczny" ruch pojazdu?

  • 45. Data: 2013-01-05 20:51:23
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Iksiński" napisał w wiadomości grup

    >Pomijasz cały czas fakt, że autor wątku, czyli poszkodowany ma konkretne
    >podejrzenia co do sprawcy i nie jest to pojedyncze zdarzenie.

    Ale nie ma ani słowa o umyślnym działaniu. A wtedy brak przesłanek.

    >Skoro wg ustawy opisane uszkodzenia podpadają pod definicję "pojazdu w
    ruchu"

    Ustawy pozwalające na ściganie sprawcy o tym milczą.

  • 46. Data: 2013-01-05 21:19:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:kca04h$a4p$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > mechanicznego;3) podczas zatrzymania, postoju lub garażowania.
    >
    > Podasz jakieś źródło, z którego wynika "faktyczny" ruch pojazdu?

    Ale tylko przepisy dotyczące szkody, a nie odpowiedzialności za
    wykroczenia. Żródłem jest treść kodeksu wykroczeń.

  • 47. Data: 2013-01-05 21:39:37
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Ale tylko przepisy dotyczące szkody, a nie odpowiedzialności za
    > wykroczenia. Żródłem jest treść kodeksu wykroczeń.

    Na jakiej podstawie policja podejmuje działania w przypadku kiedy zgłoszę,
    że inny kierowca porysował mi przy parkowaniu samochód?

  • 48. Data: 2013-01-05 21:39:52
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

  • 49. Data: 2013-01-05 22:38:23
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Iksiński" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Na jakiej podstawie policja podejmuje działania w przypadku kiedy zgłoszę,
    >że inny kierowca porysował mi przy parkowaniu samochód?

    KPOW, przecież wiesz, tylko trollujesz.

  • 50. Data: 2013-01-05 22:41:32
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > KPOW, przecież wiesz, tylko trollujesz.