eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUstawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - pytanie › Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Rafal Walecki" <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - pytanie
    Date: Mon, 22 Sep 2008 20:51:55 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 39
    Message-ID: <gb8pgi$jn7$1@news.onet.pl>
    Reply-To: "Rafal Walecki" <r...@a...pl>
    NNTP-Posting-Host: duo128.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1222109523 20199 83.22.22.128 (22 Sep 2008 18:52:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Sep 2008 18:52:03 +0000 (UTC)
    X-Sender: qRkHEwZBE5xB7dcR0JMSJ7MNMeNAX8vU
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:554725
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Czytam "ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie Kodeksu cywilnego" z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) i
    równolegle interpretację zamieszczoną na stronach federacji konsumentów i
    coś mi nie gra.

    W razie stwierdzenia niezgodności z umową (np. towar przestał działać po 2
    dnich pracy) "kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową
    przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy"

    Interpretacja federacji konsumentów wydaje się troszeczkę szersza niż treść
    ustawy ....
    "Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go
    do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy."
    ... i dalej ....
    "Kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie naprawy
    lub wymiany, należy to zrobić na piśmie. Jeżeli kupujący, w razie
    stwierdzenia niezgodności towaru z umową, zażąda doprowadzenia towaru do
    stanu zgodnego z umową nie wskazując, w jaki sposób (poprzez wymianę czy
    poprzez naprawę), sprzedawca może wyznaczyć kupującemu w tym celu odpowiedni
    termin. Po upływie wyznaczonego terminu uprawnienie do dokonania wyboru
    przechodzi na drugą stronę, czyli sprzedawcę."

    Pytanie: nie mogę znaleź w tej ustawie niczego co mogłoby sprowokować takę
    interpretację. W szczególności że:
    1. Kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie
    naprawy lub wymiany
    2. Wyznaczenia przez sprzedającego terminu na podjęcie decyzji odnośnie
    sposobu doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową (wymiana/naprawa).

    Czy tego typu interpretacja wynika z jakiegoś rodzaju postanowień ogólnych
    Kodeksu Cywilnego, czy też może coś przeoczyłem w ustawie?

    Z góry dziękuję za pomoc,

    RAF


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 22.09.08 19:50 kam

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1