  • 251. Data: 2007-06-15 12:54:40
    Temat: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Henry (k) pisze:

    > Oczywiście że wygra - i wyegzekwuje opłatę za usługę - i nic więcej.

    Ale oznacza to że zawarłeś umowę nie kupując biletu :), samym wejściem
    do kina i oglądaniem filmu. A jeszcze niedawno twierdziłeś że to niemożliwe.

    > Ale póki 140 KC nie brzmi "właściciel może korzystać z rzeczy zgodnie
    > z własną wolą, w szczególności może pobierać pożytki i inne dochody z
    > rzeczy oraz może dowolnie rozporządzać rzeczą" będzie to tylko Twoje
    > marzenie ;-)

    Różnica polega na tym, że ty stosujesz cień wykładni językowej, a ja
    stosuje rzeczywistą wykładnie.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 252. Data: 2007-06-15 13:02:00
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 14:54:40 +0200, Johnson napisał(a):

    > Ale oznacza to że zawarłeś umowę nie kupując biletu , samym wejściem do
    > kina i oglądaniem filmu. A jeszcze niedawno twierdziłeś że to niemożliw

    No jeszcze mogłoby być z 415 kc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://plfoto.com/1227251/zdjecie.html

  • 253. Data: 2007-06-15 13:03:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Henry (k) pisze:

    > A więc Twoje sugestia że *wejście* do autobusu/tramwaju już powoduje
    > powstanie zobowiązania jest naciągana.

    Bo ja mówię o normalnych ludziach, którzy wsiadają do autobusu po to by
    nim jechać, a nie po to by za 10 sekund wysiąść.

  • 254. Data: 2007-06-15 13:06:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pluton pisze:

    > Domagalem sie pokazania tabliczki 'zakaz fotografowania' - i nie pokazali.

    Ja sobie gadałem o regulaminach a nie o żadnych tabliczkach ...

    > A gdzie wchodzisz i patrzysz, i czytasz i widzisz ?

    A może przeczytasz wyżej gdzie to wszedłem i czytałem ...

    > Ja wszedlem i patrzylem do/na WORD.

    A nam się zdryfowało na centrum handlowe.

  • 255. Data: 2007-06-15 13:08:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > No jeszcze mogłoby być z 415 kc.

    Chyba trudno by było udowodnić szkodę. Film (kopia) się bardziej nie
    zużywa gdy ogląda go 100 osób, a nie 99. No chyba że przez zajęte
    miejsce nie mogliby wpuścić kogoś innego.

  • 256. Data: 2007-06-15 13:10:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jasko Bartnik pisze:

    > A czy to ma jakies znaczenie, gdzie zostanie ktos pobity?

    Nie ma. Ale wyraża w sposób oczywisty wolę uprawnionego by delikwent
    znalazł się poza terytorium centrum handlowego.

  • 257. Data: 2007-06-15 13:27:58
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > Ale oznacza to że zawarłeś umowę nie kupując biletu :),

    Jasne - tak jak złodziej kradnąc mi portfel zawiera ze mną
    umowę pożyczki ;-)

    > samym wejściem
    > do kina i oglądaniem filmu. A jeszcze niedawno twierdziłeś że to niemożliwe.

    "Wejściem do kina i oglądaniem filmu" <> "wejściem do kina" - nadal tak
    twierdzę :-) Jeśli się przemknę przez bramkę i wejdę do sali gdzie akurat
    sprzątaczka macha ścierką - to jak sądzisz - co mi zrobią oprócz prośby o
    wyjście?

    > Różnica polega na tym, że ty stosujesz cień wykładni językowej, a ja
    > stosuje rzeczywistą wykładnie.

    Ok - to podaj jakieś orzeczenie które uzasadnia jakieś dziwne punkty
    w regulaminach typu zakaz fotografowania, czy zakaz wchodzenia w żółtym
    berecie.

    Henry

  • 258. Data: 2007-06-15 13:33:11
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 15:03:49 +0200, Johnson napisał(a):

    > Bo ja mówię o normalnych ludziach, którzy wsiadają do autobusu po to by
    > nim jechać, a nie po to by za 10 sekund wysiąść.

    A ja o kulturalnych którzy np. pomagają wnieść komuś ciężki bagaż lub
    wózek z dzieckiem. Wiem - brzmi abstrakcyjnie ale tacy jeszcze są ;-)
    Poza tym kilka razy zdażyło mi się wysiąść z autobusu, bo akurat podjeżdżał
    do przystanku taki który bardziej mi pasował i się przesiadałem - nie
    uważam żeby to bylo jakoś nienormalne. Choć jak mówi moja koleżanka "nie ma
    ludzi normalnych" ;-)

    Henry

  • 259. Data: 2007-06-15 13:39:17
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 15:08:36 +0200, Johnson napisał(a):

    > Chyba trudno by było udowodnić szkodę. Film (kopia) się bardziej nie
    > zużywa gdy ogląda go 100 osób, a nie 99. No chyba że przez zajęte
    > miejsce nie mogliby wpuścić kogoś innego.

    A szkoda jako korzystanie z usług bez opłaty za bilet?

  • 260. Data: 2007-06-15 13:41:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Henry (k) pisze:

    > Jasne - tak jak złodziej kradnąc mi portfel zawiera ze mną
    > umowę pożyczki ;-)

    Przecież użyłeś zwrotu "opłatę za usługę"?
    Czy mam rozumieć że twierdzisz że złodziej też świadczy "usługi"?
    Czy po prostu nie odróżniasz "usług" czyli umowy od złodziejstwa czyli
    czynu niedozwolonego ?

    > Ok - to podaj jakieś orzeczenie

    Orzeczenia sądów nie są prawem powszechnie obowiązującym w RP :)

    > które uzasadnia jakieś dziwne punkty w regulaminach typu zakaz fotografowania, czy
    zakaz wchodzenia w żółtym
    > berecie.

    To może ty podaj orzeczenie które uzasadnia twoje tezy :)