  • 11. Data: 2006-01-29 01:09:02
    Temat: Re: Urzędowa mapa - prawa autorskie?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Ani nie została stworzona dla ciebie,

    Dla kogo więc ona została stworzona? Państwowy urząd wyrzuca w błoto pieniądze
    podatników produkując mapy "dla nikogo"?

    > ani nie kupiłaś praw do jej używania.

    Bo nie można kupić. Organ III RP to nie jest firma graficzna, która handluje
    projektami. Oni nie mogą zarabiać a finansowani są z budżetu.

    > To tak jakbys u kogoś zoabczyła papierową mapę na ścianie i pytała się
    > dlaczego nie możesz jej zabrać i powiesić u siebie.

    Błędne rozumowanie. To raczej tak jakby ona u kogoś zobaczyła papierową mapę na
    ścianie, postanowiła ją sfotografować i sprzedawać zdjęcia :)

    Wydaje mi się, że mylisz pewne pojęcia. Granice powiatów to nie jest kod
    Windowsa podobnie jak Urząd Geodety to nie Microsoft, który może sobie
    wypisywać w licencjach wszystko co mu się podoba. Gdyby rzeczywiście całkowicie
    nie można byłoby wykorzystywać tego &#8216;cudzego dzieła&#8217; to nie byłoby
    żadnych map
    ani atlasów. No bo skąd wzięto by te granice powiatów? Jeszcze gorzej byłoby z
    linią brzegową, bo na satelitę żadnej firmy poligraficznej nie stać. Do pakietu
    Corela też jest dołączona konturowa mapa powiatów i ciekawe jak ją narysowali.
    Bo przecież z amerykańskiego satelity nie widać granic polskich powiatów (BTW,
    te powiaty z Corela są już nieaktualne, było zbyt dużo zmian a ta od Geodety
    jest sprzed miesiąca).

    Podkreślam, że mi chodziło tylko o wykorzystanie mapy w druku a nie o te
    wynalazki internetowe, flashe itp. nowości. I nie o grafikę mapy, tylko o
    kontury, nazwy i miejscowości, a raczej o punkty w których się wspomniane
    miejscowości znajdują.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 12. Data: 2006-01-29 01:24:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Czapla wrote:

    > Dla kogo więc ona została stworzona? Państwowy urząd wyrzuca w błoto pieniądze
    > podatników produkując mapy "dla nikogo"?

    Państwowy urząd zapłacił za wykonanie mapy, która będzie dostępna na ich
    stronie internetowej. Możesz skorzystać z tej mapy tam umieszczonej w
    celach w jakich została tam umieszczona.

    > Bo nie można kupić. Organ III RP to nie jest firma graficzna, która handluje
    > projektami. Oni nie mogą zarabiać a finansowani są z budżetu.

    To kup ją od firmy, która ją wykonała.
    Państwowy urząd jeżeli będzie chciał zrobić darowiznę w postaci mapy dla
    wszystkich, którzy ją potrzebują, to zapewne to ogłosi.
    Jeżeli "państwowy organ III RP" wykonał ją samodzielnie i nie ma prawa
    niczego sprzedawać, bo nie może zarabiać, to po prostu ta mapa jest nie
    do kupienia i musisz się z tym faktem pogodzić.

    > Błędne rozumowanie. To raczej tak jakby ona u kogoś zobaczyła papierową mapę na
    > ścianie, postanowiła ją sfotografować i sprzedawać zdjęcia :)

    I jak się firma, która tą mapą zrobiła o tym dowie, to zapłaci ciężką
    kasę za to.
    Równie dobrze możesz spróbować zrobić ksero ksiązki i je sprzedawać.

> [...]
    > te powiaty z Corela są już nieaktualne, było zbyt dużo zmian a ta od Geodety

    Ktoś jednak za te zdjęcia satelitarne zapłacił, żeby zrobić mapy, a ktoś
    za te mapy zapłacił, żeby zrobić swoje mapy.

    > Podkreślam, że mi chodziło tylko o wykorzystanie mapy w druku

    no to ci napiszę jeszcze raz.
    Zapomnij.
    Nie masz żadnych praw do reprodukcji tej mapy w żadnej postaci.

    > I nie o grafikę mapy, tylko o
    > kontury, nazwy i miejscowości, a raczej o punkty w których się wspomniane
    > miejscowości znajdują.

    Cóż ci mogę poradzić.
    Narysuj mapę od ręki, zleć wykonanie mapy firmie, która ma do tego prawo
    lub uzyskaj zgodę na wykorzystanie mapy do własnych celów.

  • 13. Data: 2006-01-29 08:02:36
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    > Dlaczego linku nie? Jaki paragraf?

    > Jeżeli masz jakąś stronę opisującą np. polskę i chcesz pokazać mapę
    >Polski możesz napisać, że fajna mapa jest tu i podać link.

    Czyli link można?

    Renata

  • 14. Data: 2006-01-29 11:04:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Czapla [###k...@p...onet.pl.###] napisał:

    Problemu nie ma. nikt nie może mieć do Was pretensji, że nagle o top u
    Was Kraków jest w tym samym miejscu, co u nich. natomiast jak użyjecie
    jest samej czcionki i na mapce znajdą się te same niestandardowe
    symbole, to będą mogli dochodzić praw z prawa autorskiego.

    Stosując Twój punkt widzenia, to przecież zdolny fałszerz jest w
    stanie stosując różne techniki wykonać plagiat cudzego obrazu, co nie
    oznacza, że nie narusza praw autorskich jego twórcy.

  • 15. Data: 2006-01-29 12:13:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Robert Tomasik [###r...@g...pl.###] napisał:

    Za dużo literówek,a nie da sie anulować, więc poprawię:

    Problemu nie ma. nikt nie może mieć do Was pretensji, że nagle o to u
    Was Kraków jest w tym samym miejscu, co u nich. natomiast jak użyjecie
    tej samej czcionki i na mapce znajdą się te same niestandardowe

  • 16. Data: 2006-01-29 14:10:16
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Państwowy urząd zapłacił za wykonanie mapy, która będzie dostępna na ich
    > stronie internetowej. Możesz skorzystać z tej mapy tam umieszczonej w
    > celach w jakich została tam umieszczona.

    A więc w jakich? Pokazywać teściowej? Nic nie zobaczy na ekranie bo ma słaby
    wzrok. Wydrukować? Nie wolno. Czy Ty nie siedziałeś przypadkiem zbyt długo w
    USA?

    > To kup ją od firmy, która ją wykonała.

    Widzę, że nigdy nie pracowałeś w urzędzie.

    > Państwowy urząd jeżeli będzie chciał zrobić darowiznę

    Bredzisz.

    > to po prostu ta mapa jest nie
    > do kupienia i musisz się z tym faktem pogodzić.

    Widzę że chcesz się pokłócić a ja nie mam zamiaru. Nie przeczytałeś wyraźnie
    tego co napisałem i teraz próbujesz kombinować. Nie chcę kupować mapy. Chcę
    kupić "prawo do wtykorzystania granic powiatów". Kto jest właścicielem tych
    granic? Facet który narysował mapę na zlecenie urzędu? Urząd? Microsoft?

    > I jak się firma, która tą mapą zrobiła o tym dowie, to zapłaci ciężką
    > kasę za to.

    I jak czasami uważnie coś przeczytasz, zobaczysz smaila. Ale wolisz pisać
    o "ciężkiej kasie". Zauważ, że jeszcze nie podałeś ani jednego przepisu. Nie
    jesteś partnerem do dyskusji.

    > Ktoś jednak za te zdjęcia satelitarne zapłacił, żeby zrobić mapy, a ktoś
    > za te mapy zapłacił, żeby zrobić swoje mapy.

    A u was w Ameryce murzynów biją... Mam sztabówkę z 1944 r. Mam zapłacić
    Microsoftowi czy właścicielowi satelity?

    > no to ci napiszę jeszcze raz.

    Wybacz, ale Twoje wypowiedzi są zbyt infantylne. Jak będziesz chciał zabierać
    głos przygotuj się do dyskusji.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 17. Data: 2006-01-29 14:15:30
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Problemu nie ma. nikt nie może mieć do Was pretensji, że nagle o to u
    > Was Kraków jest w tym samym miejscu, co u nich. natomiast jak użyjecie
    > tej samej czcionki

    Pierwsze co leci w takim wypadku to czcionki :)

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 18. Data: 2006-01-29 15:48:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Czyli link można?

    Napisałem w którymś poście w jakim kontekście możesz, a w jakim nie możesz.

  • 19. Data: 2006-01-29 15:59:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Czapla wrote:

> [...]
    > granic? Facet który narysował mapę na zlecenie urzędu? Urząd? Microsoft?

    Ależ nie musisz kupować prawa do wykorzystania granic powiatów. Granice
    powiatów nie podlegają prawom autorskim.
    Nikt ci nie zabrania narysowania granic powiatów.
    Siadaj i rysuj.
    Wrzuć ich mapę do Corela, wyrzuć co nie potrzebne i cześć.
    Dopóki nie będą mieli na filmie jak "robiłeś" swoją mapę to ci nic nie
    zrobią.
    Na podstawie samych konturów będzie trudno udowodnić, że to ich kontury.
    No chyba, że się walnęli w kształcie jakiegoś powiatu, a ty masz tą samą
    pomyłkę.

    > A u was w Ameryce murzynów biją... Mam sztabówkę z 1944 r. Mam zapłacić
    > Microsoftowi czy właścicielowi satelity?

    To weź trochę świeższą mapę np. firmy Eko-Graf i na jej podstawie wypuść
    własną.

    > Wybacz, ale Twoje wypowiedzi są zbyt infantylne. Jak będziesz chciał zabierać
    > głos przygotuj się do dyskusji.

    Dla ciebie jest wszystko infantylne co nie zgadza się z twoimi poglądami.
    Rób co chcesz, tylko potem nie pisz na grupę, że szukasz pomocy bo masz
    sprawę w sądzie.
    Ja cię napisałem, co ci wolno, a co nie.

  • 20. Data: 2006-01-29 16:03:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

> [...]
    > kontury, nazwy i miejscowości, a raczej o punkty w których się wspomniane

    ROTFL... Otóż ochroną autorską objęte jest wykonanie, a nie
    dane konieczne do tego wykonania. Tak więc, korzystając z informacji
    zamieszczonych na tej mapie masz prawo wykonać swoją.

    Tak samo jest z rozkładem np. PKP, nie możesz publikować opracowania,
    czyli np. przedruku rozkładu wydanego przez PKP, ale możesz na podstawie
    danych tam zamieszczonych opracować i opublikować rozkład PKP.

    Podsumowując, ochroną prawną nie są objęte dane (przebieg granic
    powiatów, położenie miejscowości), tylko samo konkretne opracowanie, tak
    samo jak w przypadku rozkładu nie jest chroniona informacja, że dany pociąg
    odjeżdża z danej stacji o 9.05, tylko opracowanie tego.