  • 1. Data: 2006-02-11 09:59:08
    Temat: Urzędnik ZUSu według KK jest funkcjonariuszem publicznym?
    Od: "Zbyszek" <b...@p...onet.pl>

    Jak w temacie. Zastanawiam się czy na pewno urzednik z zusku jest
    funkcjonariuszem publicznym?
    § 13. Funkcjonariuszem publicznym jest:
    1) Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej,
    2) poseł, senator, radny,
    3) sędzia, ławnik, prokurator, notariusz, komornik, zawodowy kurator
    sądowy, osoba orzekająca w sprawach o wykroczenia lub w organach
    dyscyplinarnych działających na podstawie ustawy,
    4) osoba będąca pracownikiem administracji rządowej, innego organu
    państwowego lub samorządu terytorialnego, chyba że pełni wyłącznie czynności
    usługowe, a także inna osoba w zakresie, w którym uprawniona jest do wydawania
    decyzji administracyjnych,
    5) osoba będąca pracownikiem organu kontroli państwowej lub organu kontroli
    samorządu terytorialnego, chyba że pełni wyłącznie czynności usługowe,
    6) osoba zajmująca kierownicze stanowisko w innej instytucji państwowej,
    7) funkcjonariusz organu powołanego do ochrony bezpieczeństwa publicznego
    albo funkcjonariusz Służby Więziennej,
    8) osoba pełniąca czynną służbę wojskową.

  • 2. Data: 2006-02-11 10:16:22
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Zbyszek napisał(a):
> [...]
    > usługowe, a także inna osoba w zakresie, w którym uprawniona jest do wydawania

    a nie jest?

    KG

  • 3. Data: 2006-02-11 10:55:25
    Od: "Zbyszek" <b...@p...onet.pl>

    > a nie jest?

    też mi wychodzi, że jest. Więc może można złożyć doniesienie o przestępstwie
    do prokuratury, jak taki prekroczy swoje uprawniuenia bądź niedopełni
    obowiązku i narazi na straty interes prywatny???

  • 4. Data: 2006-02-11 17:23:59
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 8) osoba pełniąca czynną służbę wojskową.

    To jest okrutne. To wychodzi na to, że zapijaczonemu gnojkowi, który
    jedzie na przepustkę i zachowuje sę jak trzoda, strach w morde dać, bo można
    odpowiadać za pobicie funkcjonariusza publicznego.

  • 5. Data: 2006-02-12 00:55:58
    Od: Kudłaty <k...@b...adresu.email>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > jedzie na przepustkę i zachowuje sę jak trzoda, strach w morde dać, bo
    > można odpowiadać za pobicie funkcjonariusza publicznego.

    A czy na przepustce gdy jest - to jest on jako czynna służba wojskowa?

    --
    Kudłaty

  • 6. Data: 2006-02-12 16:52:08
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > A czy na przepustce gdy jest - to jest on jako czynna służba wojskowa?

    Por. policjant po pracy.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2006-02-12 21:03:11
    Od: Dredd<...@...pl>

    Proponuję przed daniem w pysk powoływać się na wynikającą z utrwalonego
    zwyczaju "klauzulę Kmicica": "Prywatnemu!... Nie posłowi!" ;) :P

    -> http://usenet.pomocprawna.info