  • 1. Data: 2002-11-28 16:26:06
    Temat: Urlopy a kodeks pracy...?
    Od: Mariusz Debicki <m...@u...lublin.pl>

    Witam szanownych grupowiczów....

    Mam pewne problemy związane ze zrozumieniem kodeksu pracy, a dokładnie
    rozdziału dotyczącego urlopów....
    Moja sytuacja wygląda następująco...
    - od marca 2000 - umowa o dzieło
    - lipiec 2000 - skończyłem studia
    - od 1 stycznia 2001 - pełny etat - umowa o pracę

    Najprostsza sytuacja z możliwych....:-)
    A jednak nie wiem jak wyliczać urlop...

    I. Zakładam, że umowa o dzieło nie ma w tej chwili żadnego
    znaczenia.....
    II. W kodeksie jest napisane, że prawo do urlopu przysługuje po 6
    miesiącach pracy, ale niżej jest notka, że do lat pracy, na podstawie
    których wylicza się urlop dolicza się odpowiednio 8 lat po ukończeniu
    sttudiów...
    - czy wobec tego w 2001 roku przysługiwało mi 18/2 = 9 mesięcy, dopiero
    po 6 miesiącach,
    - czy 20 miesięcy od samego początku...??
    III. Rozumiem, że teraz w 2002 roku przysługuje mi jeszcze 20 dni
    urlopu, a za rok to będzie 26...?
    IV. No i jeszcze w tym roku zostałem tatusiem.... czy wobec tego
    przysługuje mi jeszcze dodatkowo 2 dni płatnego urlopu w każdym kolejnym
    roku aż do 14 roku życia dziecka?? (moja żona jest obecnie na
    macierzyńskim)...

    Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.... choćby działała na moją
    niekorzyść....... bo chodzi mi nie tyle o wykorzystanie firmy ile się da
    (bo i tak chyba klienci mi nie odpuszczą....), ale o zrozumienie
    kodeksu..........

    Pozdrawiam,
    Mariusz Dębicki