  • 1. Data: 2010-04-20 19:48:55
    Temat: Urlop
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Przysługuje mi 20 dni urlopu rocznie, planuję dłuższy urlop w maju (9
    dni) czy będę mógł go wziąć?

    Bo na mój rozum to 20/12=1,66*5miesięcy (a może 4?)=8 (jeszcze mniej jak
    policzymy że urlop za maj mi się nie należy)

    Jak to jest?

  • 2. Data: 2010-04-20 20:07:13
    Temat: Re: Urlop
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-20 21:48, PlaMa pisze:
> [...]
    >
    > Bo na mój rozum to 20/12=1,66*5miesięcy (a może 4?)=8 (jeszcze mniej jak
    > policzymy że urlop za maj mi się nie należy)

    W zasadzie, poza pierwszym rokiem zatrudnienia, pierwszego stycznia
    nabywa się prawa do należnego urlopu za dany rok kalendarzowy. I można
    go nawet w styczniu wykorzystać w pełnym wymiarze.

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-04-21 09:17:35
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    PlaMa wrote:

> [...]
    >
    > Bo na mój rozum to 20/12=1,66*5miesięcy (a może 4?)=8 (jeszcze mniej
    > jak policzymy że urlop za maj mi się nie należy)

    Ech, aż strach lodówkę otworzyć ;-)
    Jeśli nie jest to Twój pierwszy rok pracy (pierwszy w ogóle, nie u tego
    pracodawcy), to możesz wziąć całe 20 dni.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2010-04-25 08:22:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    spp pisze:

    > W zasadzie, poza pierwszym rokiem zatrudnienia, pierwszego stycznia
    > nabywa się prawa do należnego urlopu za dany rok kalendarzowy. I można
    > go nawet w styczniu wykorzystać w pełnym wymiarze.

    Dodaj, że chodzi o pierwszy rok zatrudnienia w karierze, a nie w danej
    firmie ;)

    Swoją szosą zacząłbym od wypytania zwierzchników, bo taki urlop
    "znienacka" to może być ciężki do uzyskania.