  • 31. Data: 2014-12-18 16:32:03
    Temat: Re: Uprawnienia "służb" energetycznych
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Pogromca żab" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:5491a319$0$2145$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jakie są uprawnienia przedstawicieli służb energetycznych?

    Miałem to samo z "inkasentem" od gazu. Też chciał sprawdzać wszystkie
    odbiorniki gazu, mimo, że to jest obowiązek właściciela budynku.
    Sprawdziłem u dostawcy gazu - nikogo nie wysyłali.
    Widocznie to jakiś nowy sposób na okradanie mieszkań.

    R.

  • 32. Data: 2014-12-18 16:49:26
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-12-18 o 15:27, Pogromca żab pisze:

    > przedstawili się "do kontroli licznika i oplombowania"

    To trzeba było poprowadzić ich do licznika i wyprosić gdy próbowali
    chodzić po domu. Jak nie tego nie potrafisz, to nie wpuszczaj obcych do
    domu gdy nie ma dorosłych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 33. Data: 2014-12-18 17:51:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "animka"

    > Jakie są uprawnienia przedstawicieli służb energetycznych?
    >

    > Mieszkanie w bloku, licznik energii jest w mieszkaniu, nagle do drzwi
    > puka 2 panów ubranych całkowicie po cywilnemu
    > ---
    > Mieli sukienki ubrać ? :-)

    Nie ubrać tylko założyć, albo ubrać się.
    Stokrotka jesteś? D
    ---
    Kolokwialnie, sram na to :-)

  • 34. Data: 2014-12-18 17:53:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    > Zasady określone w umowie o dostawę energii elektrycznej - sam im
    > podpisałeś upoważnienie do takiego działania. A że nie przeczytałeś co
    > podpisujesz - twoje zmartwienie....
    > ---
    > Nie bądź taki pewny. Ja umów nie podpisuję na przedłużanie i jeszcze mi
    > niczego nie wyłączyli z tego powodu.

    A to inna sprawa - oni Ci przysylaja propozycje zmiany umowy, ty sie
    na te zmiany zgadzasz lub nie zgadzasz, ale musisz wypowiedziec.
    Tryb opisany w ustawie KC.
    ---
    Nie nie, oni mi grozili odcięciem i jakoś nie zdecydowali się. Pewnie
    uznali, że zawarliśmy umowę co w istocie prawo przewiduje.

  • 35. Data: 2014-12-18 17:55:34
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pogromca żab"

    > Mieli sukienki ubrać ? :-)

    odkąd pamiętam służby energetyczne które chodzą mają firmowe ubranie
    (mają taki obowiązek)
    inkasent który chodzi czytać licznik to go znam

    nie przypominam sobie takiej kontroli jak żyje 40 lat
    zawsze odczytywano licznik, co paręnaście lat wymieniano go bo cośtam

    przecież w takiej sytuacji każdy może wejść do kogoś, podać się za
    kontrolę, machnąć jakąś legitymacją i pooglądać np kto co ma w domu do
    zwinięcia
    ---
    Ładnie ubrany w formowe też może więc zasadniczo nie widzę różnicy.

    dlatego pytam czy jest to jakoś unormowane prawnie
    ---
    Ja rozumiem i podzielam tylko co z tego.

  • 36. Data: 2014-12-18 17:56:46
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mario"

> [...]

    To trzeba było poprowadzić ich do licznika i wyprosić gdy próbowali
    chodzić po domu. Jak nie tego nie potrafisz, to nie wpuszczaj obcych do
    Cyganów nie upilnujesz choćbyś duży był.

  • 37. Data: 2014-12-18 17:58:26
    Od: Pogromca żab <j...@g...com>

    > Czy ubezpieczyłeś mieszkanie od kradzieży?

    no właśnie, pod tym kątem pytam

    dowiedziałem się więcej o prawach i szczegółach kontroli od znajomego
    elektryka:

    kontrola była u wszystkich w bloku których zastali, "kontrolują" masowo
    ile się da bo to firma "zewnętrzna" wynajęta przez elektrownię, firma
    zewnętrzna to taka że ktoś wczoraj grzebał w śmietnikach a dzisiaj udało
    mu się zatrudnić jako kontroler, nie wiadomo co będzie robił jutro, w
    skrócie często człowiek prosto z ulicy

    kontrola ma na celu sprawdzenie licznika oraz czy nie ma gdzieś
    nielegalnego podłączenia czyli chodzą i sprawdzają po całym mieszkaniu
    czy mimo wyłączenia prądu nie znajduje się gdzieś ten prąd, np chodzą
    też po wsiach i potrafią przekopać pół piwnicy i strychu pod pretekstem
    domniemania kradzieży prądu

  • 38. Data: 2014-12-18 22:48:28
    Temat: Re: Uprawnienia policji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    (...)

    Chodzą i mogą, ale o ile mogą sparwdzać sieć na odcinku do zegara, to już
    łażenie dalej za bardzo podstaw prawnych nie ma.

    > Ale nie mieli nakazu! powinni z dozorcą przyjść.

    Jakiego nakazu? To energetycy. No i o co chodzi z tym dozorcą? A jak dom
    nie ma dozorcy?

    > Komendant policji się miga, nie można się dodzwonić, albo nigdy go nie
    > ma, więc nie ma kogo zapytać o konkrety.

    W takich wypadkach pisze się pismo, a nie dzwoni.

  • 39. Data: 2014-12-18 23:23:18
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-12-18 o 07:26, Alek pisze:
    > Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał

    > To wygoń ją na dwór.

    No ja nie wiem gdzie ta zasrana opieka społeczna,która powinna się tym
    zająć.

    --
    animka

  • 40. Data: 2014-12-18 23:26:45
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-12-18 o 15:24, Pogromca żab pisze:

> [...]
    > zwinięcia
    >
    > dlatego pytam czy jest to jakoś unormowane prawnie

    Zadzwoń do BOK-u STOEN, czy jakiego Ty masz. Niech Ci powiedzą.

    --
    animka