  • 11. Data: 2009-11-08 11:05:41
    Temat: Re: Umowa o pracę - netto/brutto?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Nie moze byc netto chociazby dlatego, ze kwota netto jest
    > nieprzewidywalna z gory

    Jak to nieprzewidywalna?
    jeśli netto jest obliczane według jakiegoś wzoru to z całą pewnością
    wzór da sie tak przekształcić, żeby wyliczyć w jakiej wysokości mają być
    zmienne z wzoru by wyszło tyle a tyle netto.

    --
    @2009 Johnson

  • 12. Data: 2009-11-08 11:29:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > wzór da sie tak przekształcić, żeby wyliczyć w jakiej wysokości mają być
    > zmienne z wzoru by wyszło tyle a tyle netto.

    Teoretycznie.

    Wystarczy jednak że pracownik będzie korzystał ze służbowego samochodu w
    celach prywatnych, używał służbowej komórki do prywatnych rozmów,
    zostanie ubezpieczony na życie przez pracodawcę i już wszystkie
    wyliczenia diabli biorą. :)

    --
    spp

  • 13. Data: 2009-11-08 11:36:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    spp wrote:

> [...]
    > samochodu w celach prywatnych, używał służbowej komórki do prywatnych
    > rozmów, zostanie ubezpieczony na życie przez pracodawcę i już

    A gdy jest brutto wynagrodzenie podane, to nic się w przypadku wystapienia
    wymienionych zdarzeń nie zmienia?

  • 14. Data: 2009-11-08 11:49:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Johnson <j...@n...pl> writes:

> [...]
    > wzór da sie tak przekształcić, żeby wyliczyć w jakiej wysokości mają
    > być zmienne z wzoru by wyszło tyle a tyle netto.

    Wyciąłeś, a napisałem, że jedną ze zmiennych są zarobki z innych
    źródeł.

    MJ

  • 15. Data: 2009-11-08 11:59:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Wyciąłeś, a napisałem, że jedną ze zmiennych są zarobki z innych
    > źródeł.
    >
    > MJ

    Łeee?
    "zarobki z innych źródeł" tzn?
    Tak czy inaczej jak się z kimś umówię na netto to jestem stanie tak
    operować zmiennymi by to netto osiągnąć. Tyle tylko chciałem wyrazić.

    --
    @2009 Johnson

  • 16. Data: 2009-11-08 12:01:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp pisze:

> [...]
    > celach prywatnych, używał służbowej komórki do prywatnych rozmów,
    > zostanie ubezpieczony na życie przez pracodawcę i już wszystkie

    Jaki się zmieni jedna zmienna (powiedzmy zwiększy) to zmniejszamy inną
    zmienną. Konkretny efekt netto można osiągnąć.

    --
    @2009 Johnson

  • 17. Data: 2009-11-08 12:06:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Łeee?
    > "zarobki z innych źródeł" tzn?
    > Tak czy inaczej jak się z kimś umówię na netto to jestem stanie tak
    > operować zmiennymi by to netto osiągnąć. Tyle tylko chciałem wyrazić.

    Czy zwroty podatku (odliczenia z internetu i ulga dla dzieci) też
    zaliczasz do kwoty zarobków netto, czy nie? A jeśli nie, to dlaczego?

    A co z kwotą wolną? Czy jak pracownik nie zgodzi się na jej
    uwzględnianie co miesiąc w pensji, to te 40-kilka złotych zaliczki na
    podatek uznać za kwotę netto wynagrodzenia, czy nie?

    Czy jak pracownik będzie miał jeszcze dochody z innych źródeł (np.
    DG) i po zakończeniu roku okaże się, ze część podatku zapłacił w wyższej
    skali, to powinien otrzymać różnicę od pracodawcy?

    Faktem jest, że obliczyć brutto na podstawie netto da się, tylko po co?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-11-08 12:09:26
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Faktem jest, że obliczyć brutto na podstawie netto da się, tylko po co?

    Bo 87 % populacji rozumie tylko to, co dostanie "do ręki"

    M.

  • 19. Data: 2009-11-08 12:11:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czy zwroty podatku (odliczenia z internetu i ulga dla dzieci) też
    > zaliczasz do kwoty zarobków netto, czy nie? A jeśli nie, to dlaczego?

    Po pierwsze nie jestem pracodawcą.
    Po drugie jeśli zwraca pracodawca (?) to jeśli umówiłbym się na netto to
    też bym uwzględnił.

    > A co z kwotą wolną? Czy jak pracownik nie zgodzi się na jej
    > uwzględnianie co miesiąc w pensji, to te 40-kilka złotych zaliczki na
    > podatek uznać za kwotę netto wynagrodzenia, czy nie?

    Netto, to według mojego rozumienia - pracownik tyle ma dostać "na rękę"
    i upieram się że da się to zrobić.

    > Czy jak pracownik będzie miał jeszcze dochody z innych źródeł (np. DG)
    > i po zakończeniu roku okaże się, ze część podatku zapłacił w wyższej
    > skali, to powinien otrzymać różnicę od pracodawcy?

    Jeśli umowa była netto, a więc pracodawca się na to zgodził - to ma
    dostać tyle "w łapkę" na ile się strony zgodziły.

    > Faktem jest, że obliczyć brutto na podstawie netto da się, tylko po co?

    Nie wiem po co. Ja tylko zakwestionowałem twierdzenie że się nie da. Jak
    ktoś ma taki kaprys by sie umówić na netto to co komu do tego?

    --
    @2009 Johnson

  • 20. Data: 2009-11-08 12:11:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>