eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, a umowa o pracę. › Umowa o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, a umowa o pracę.
  • Data: 2011-08-22 19:44:20
    Temat: Umowa o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, a umowa o pracę.
    Od: "Ł.W." <k...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Posiadam umowę o podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez opłacenie
    mi studiów przez zakład pracy.

    Paragraf 5 tej umowy mówi: pracownik zobowiązuje się przepracować u
    pracodawcy rok od zakończenia nauki.

    Paragraf 7: Pracownik zobowiązuje się do zwrotu kosztów poniesionych
    przez pracodawcę na jego naukę w wysokości proporcjonalnej wynikającej z
    nieprzepracowanego czasookresu określonego w paragrafie 5 niniejszej mowy.

    Umowa o pracę jest na czas określony i wygasa w grudniu 2011, natomiast
    umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych zobowiązuje mnie do pracy do
    czerwca 2012, ponieważ studia skończyłem w czerwcu 2011. Czy pracodawca
    mógł umieścić taką klauzulę w umowie wiedząc, że moja umowa o pracę jest
    do grudnia 2011? Jeżeli nie mógł tak zrobić, czy w grudniu 2011 mogę
    swobodnie pożegnać się z pracodawcą bez obawy, że będę musiał zwracać
    jakieś koszty?