  • Data: 2008-05-11 10:11:12
    Temat: Umowa o dzielo na grafike i pewien problem
    Od: "MarekZ" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzien Dobry

    Mam pewna nietypowa sytuacje przy ktorej chcialbym zasiegnac Panstwa opinii.
    Otoz jestem grafikiem komputerowym, wykonywalem pewne zlecenie dla firmy
    (Ilustracja). Oczywiscie wszystko legalnie, z umowa o dzielo na wykoanie
    grafiki. Projekt ktory mial isc do druku okazal sie jednak zastapiony innym
    wiec ten poszedl do tzw szuflady firmy. No i tutaj moje pytanie. Otoz zalezy mi
    by umiescic owa ilustracje jako portfolio na swojej stronie www, jednak skoro
    poszedl do szuflady nie mam takiej mozliwosci dopuki zleceniobiorca nie ukaze
    go ogolowi sam. Czy jest jakas szansa bym mogl to zrobic bez lamania zobowiazan
    umowy? Jedyny punkt umowy ktory mowi o jakichkolwiek prawach do upubliczniania
    to "Wykonawca zobowiazuje sie do zachowania tajemnicy wzgledem osob trzecich co
    do podejmowanych dzialan" . Czy w zwiazku z tym nie moge umiescic projektu na
    swojej stronie?

    A gdybym zmienil pewne elementy grafiki zastepujac je innymi? Czy taki projekt
    dalej bedzie sie liczyl jako projekt pierwotnie zamowiony? Czy takie posuniecie
    byloby zgodne z prawem?

    Dziekuje za pomoc.
    MarekZ