  • Data: 2008-11-03 20:41:49
    Temat: Umowa o dzieło a przekazanie praw autorskich
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    w archiwum grupy znalazłem kilka podobnych wątków, ale żaden nie dawał
    odpowiedzi na wszystkie interesujące mnie kwestie.

    Osoba fizyczna (bez działalności gosp.) tworzy na zamówienie instytucji
    program komputerowy na podstawie umowy o dzieło.
    1. Czy dobrze sądzę, że w takiej sytuacji domyślnie autorskie prawa
    majątkowe przysługują zleceniodawcy?
    2. Z informacji, które znalazłem dotychczas w archiwum grupy wynika, że
    możliwe jest takie sformułowanie umowy, aby przeniesienie praw nie
    nastąpiło - jak ona powinna brzmieć? Czy może należy wtedy jakiś inny
    rodzaj umowy zawrzeć?
    3. W przypadku przeniesienia praw zleceniodawca odprowadza zaliczkę na
    podatek 19% (50% kosztów uzyskania przychodu) i to są wszystkie "koszty
    dodatkowe" (proszę o poprawkę, jeśli tu jakiś błąd popełniam). A jak
    jest w przypadku umowy bez przeniesienia praw?

    Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam

    --
    Jacek Midura