eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa o dzieło a powstrzymywanie się od działań konkurencyjnych › Umowa o dzieło a powstrzymywanie się od działań konkurencyjnych
  • Data: 2009-04-28 14:16:24
    Temat: Umowa o dzieło a powstrzymywanie się od działań konkurencyjnych
    Od: PlaMa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Moja dziewczyna podpisała umowę o dzieło w sprawie "wygłaszania cykli
    wykładów z języka angielskiego". Ma uczyć przedszkolaki anglika.

    Zaniepokoił mnie par 4 pkt 3 tej umowy, który mówi:
    "Do wynagrodzenia ustalonego w pkt. 12 wliczono także wynagrodzenie za
    powstrzymywanie się od działań konkurencyjnych w trakcie trwania oraz po
    rozwiązaniu umowy, o którym mowa w par 9, stanowi 15% ustalonego
    wynagrodzenia "

    Par 9 pkt 2:
    "Wykonawca zobowiązuje się w trakcie współpracy z Zamawiającym, a także
    w okresie 2 lat od daty zakończenia umowy do nie organizowania kursów
    językowych na własną rzecz lub na rzecz innych podmiotów gospodarczych"

    Moje pytania:
    Może być zakaz konkurencji przy umowie o dzieło?
    Czy można zrobić tak, że 15% wynagrodzenia to spłata tego zakazu?
    Wydawało mi się że może być tylko tak, że po zakończeniu pracy oni płacą
    a ja się wstrzymuje od pracy.