  • 1. Data: 2007-06-15 09:55:47
    Temat: Umowa na 20 lat
    Od: "leo" <l...@p...net.pl>

    Mam pytanie : czy można podpisać umowę np. ze Spółdzielnią Mieszkaniową na
    świadczenie im usług na okres 20 lat. Znajomy prawnik twierdzi że wszystkie
    umowy na okres dłuższy niż 10 lat są traktowane jak umowy na czas
    nieokreślony i w związku z tym można je w każdej chwili rozwiązać. Proszę o
    pomoc bo niebawem muszę taką podpisać
    lonia

  • 2. Data: 2007-06-15 20:16:09
    Temat: Re: Umowa na 20 lat
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    leo wrote:
> [...]
    > jak umowy na czas nieokreślony i w związku z tym można je w każdej
    > chwili rozwiązać. Proszę o pomoc bo niebawem muszę taką podpisać

    Każdą umowę można wcześniej rozwiązać, kwestia tylko terminu wypowiedzenia
    więc nawet jak zawrzesz umowę na 10 lat powiedzmy a zmieni się na przykład
    zarząd spółdzielni to jak zechce rozwiązać umowę to nikt mu tego nie
    zabroni, dlatego jeśli np.wynajmujesz i remontujesz lokal to w umowie
    zawrzyj, że jak rozwiążą wcześniej to płacą koszty remontu itp..

    Pozdr
    Art

  • 3. Data: 2007-06-15 20:27:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 22:16:09 +0200, Art napisał(a):

> [...]
    > mu tego nie zabroni, dlatego jeśli np.wynajmujesz i remontujesz lokal
    > to w umowie zawrzyj, że jak rozwiążą wcześniej to płacą koszty remontu

    Jeżeli w umowie na czas określony nie ma nic o wypowiedzeniu, to wtedy
    jest niewypowiadalna.

    Ale nie dotyczy to chyba umów dłuższych niż ileśtam lat. Być może jest to
    10.

    p. m.

  • 4. Data: 2007-06-15 20:37:35
    Od: "lonia80" <l...@p...net.pl>

    "nawet jak zawrzesz umowę na 10 lat powiedzmy a zmieni się na przykład
    zarząd spółdzielni to jak zechce rozwiązać umowę to nikt mu tego nie
    zabroni,"

    Czy jesteś pewien że nowu zarząd może rozwiązać umowę która była zawarta na
    ściśle określony termin np. 20 lat.
    Jaki byłby sens stosowania tego typu zapisów.
    Ja mam zamiar zainwestować dość duże pieniądze w infrastrukture spółdzielni,
    muszę wziąść kredyt i nie wyobrażam sobie żeby ktoś mi np. po 2 latach kazał
    zabierać swoje zabawki bo w moje miejsce wprowadzi kogoś ze swoich
    znajomych. Myślę o zabezpieczeniu się w umowie na wypadek jej rozwiązania
    przed upływem 20 lat koniecznością zapłaty "kary umownej' w wysokości np.
    udokumentowanego przychodu z tej usługi za ostatnie dwa lata.