  • 21. Data: 2003-03-06 21:30:50
    Temat: Re: Umowa i ja.
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Oczywiscie:
    > Art. 7. 1. Dochody małoletnich dzieci własnych i przysposobionych,
    > z wyjątkiem dochodów z ich pracy, stypendiów oraz dochodów z
    > przedmiotów oddanych im do swobodnego użytku, dolicza się do
    > dochodów rodziców lub dochodów osób, o których mowa
    > w art. 6 ust. 4, chyba że rodzicom nie przysługuje prawo
    > pobierania pożytków ze źródeł przychodów dzieci.

    Eee... pomylilem sie!

    Jednak mam racje.

    Dochod z tej umowy (o dzielo) to dochod z pracy dziecka i
    moze sie samo opodatkowac (zlozyc deklaracje). Jest
    podatnikiem i ma tez NIP (od dziecka sie go ma). Trzeba tylko
    o niego wystapic.

    Konrad

  • 22. Data: 2003-03-08 23:47:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2003, Konrad vel Legislator wrote:
    [...]
    >+ podatnikiem i ma tez NIP (od dziecka sie go ma).

    Ciekawiostka... A możesz mi objasnić jaka logika
    obowiązuje przy nadawaniu NIP-u ? Prawa Boolea np.
    się stosują ?? ;)
    Pytam bo:

    >+ Trzeba tylko o niego wystapic.

    ...o ile mi wiadomo zdarza się że ktoś (naruszając
    ustawę) występuje dwa razy - i otrzymuje dwa *różne*
    NIP-y. Tak jakby były "nadawane" przez US, a nie
    "posiadane" (od dziecka)...

    pzdr - :) Gotfryd