  • 11. Data: 2003-02-28 19:49:31
    Temat: Odp: Umowa i ja.
    Od: "krislob" <k...@l...onet.pl>

    i jak dane mam wpisac ?

    krs

  • 12. Data: 2003-02-28 20:05:49
    Temat: Re: Umowa i ja.
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Dzisiaj otrzymalem do podpisania umowe, i juz bym ja wypelnil, gdy
    > by nie fakt ze nie mam co wpisac w pole NIP, poniewaz takiego numerka
    jeszcz
    > e nie posiadam. Prosze wiec o rade, co robic w takiej sytuacji, czy pomoze
    > miana rodzaju umowy (to jest akurat umowa o dzielo) czy moze jest na to
    jaki
    > s inszy sposob. Nie wierze zeby kilka biurokratycznych cyferek mialo
    komplet
    > nie uniemozliwic podpisanie takiej umowy. Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Krzysztof Lobodzinski

    Umowe zawierasz Ty, ty ja wykonujesz i ewentualnie twoje prawa
    autororskie do dziela muzycznego przejda na zleceniodawce.

    Na zawarcie tej umowy musza wyrazic jednak zgode twoi
    przedstawiciele ustawowi - rodzice.

    Podpisujesz sie ty. Nizej na umowie twoi rodzicie wyrazaja zgode.

    Konrad

  • 13. Data: 2003-02-28 20:55:37
    Od: "krislob" <k...@l...onet.pl>

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b3ofg0$um9$...@w...wro.vectranet.pl...

> [...]
    > przedstawiciele ustawowi - rodzice.
    >
    > Podpisujesz sie ty. Nizej na umowie twoi rodzicie wyrazaja zgode.
    Jak najbardziej rozumiem, ale umowa sklada sie z dwoch czesci: umowy
    wlasiciwej, i danych. I teraz pytanie czyje dane mam tam wpisac, czyj NIP,
    czyj nr konta, itd.

    pzdr

    krs

  • 14. Data: 2003-02-28 22:10:59
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Jak najbardziej rozumiem, ale umowa sklada sie z dwoch czesci: umowy
    > wlasiciwej, i danych. I teraz pytanie czyje dane mam tam wpisac, czyj NIP,
> [...]

    Oczywiscie, ze twoj. To ty osiagniesz dochod i bedziesz musial
    zaplacic podatek. Ty bedziesz podatnikiem, nie twoi rodzice.

    Ze nie masz NIPu? To wystap o niego. Ustawa o ewidencji
    podatnikow, chyba nie przewiduje zadnego ograniczenia odnosnie
    wieku osoby, ktora moze miec NIP. W ogole to kwestia
    techniczna i nie moze wplynac na to czy mozesz zawrzec taka umowe.

    Konrad

  • 15. Data: 2003-02-28 22:31:47
    Od: "krislob" <k...@l...onet.pl>

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b3omqn$3re$...@w...wro.vectranet.pl...

    > Oczywiscie, ze twoj. To ty osiagniesz dochod i bedziesz musial
    > zaplacic podatek. Ty bedziesz podatnikiem, nie twoi rodzice.
    Podatnikiem, w ten sposob ze bede figurowal na rozliczeniu rodzicow, o ile
    dobrze znam sie na podatkach. Osobnego PITu przeciez nie skladam.

> [...]
    > wieku osoby, ktora moze miec NIP. W ogole to kwestia
    > techniczna i nie moze wplynac na to czy mozesz zawrzec taka umowe.
    Chyba? Stymze kwestia jest pilna, umowa musi zostac zawarta przed koncem
    przyszlego tygodnia, to warunkuje jej realizacje. Moge zostawic miejsce na
    NIP puste, tak bedzie dobrze ?

    krs

  • 16. Data: 2003-03-01 00:22:08
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

> [...]

    > Oczywiscie, ze twoj. To ty osiagniesz dochod i bedziesz musial
    > zaplacic podatek. Ty bedziesz podatnikiem, nie twoi rodzice.

    coś podobnego hm a co w takim razie sie wpisuje do Pit-36 F.3 ?

    Sandra

  • 17. Data: 2003-03-01 09:42:43
    Od: "krislob" <k...@l...onet.pl>

    Użytkownik Sandra <J...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b3ouh6$pj7$...@a...dialog.net.pl...

    > coś podobnego hm a co w takim razie sie wpisuje do Pit-36 F.3 ?
    No to jakzez w koncu mam to rozwiazac, pytam sie was jak znawcow prawa, i
    prosze o jedna konkretna odpowiedz.

    krs

  • 18. Data: 2003-03-01 10:53:19
    Temat: Re: Odp: Umowa i ja.
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    krislob wrote:

    > No to jakzez w koncu mam to rozwiazac, pytam sie was jak znawcow prawa, i
    > prosze o jedna konkretna odpowiedz.

    Ja bym powiedział - wpisz swoje dane, nr konta, czy co tam jeszcze
    chcesz; NIP - albo nic, albo wpisz numer któregoś z rodziców (tylko
    zaznacz to). Do tego potwierdzenie umowy przez któregoś z nich.

    KG

  • 19. Data: 2003-03-01 11:27:02
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > coś podobnego hm a co w takim razie sie wpisuje do Pit-36 F.3 ?
    >
    > Sandra

    Dobra ok. Przyznaje racje. Pomylilem sie.

    Oczywiscie:
    Art. 7. 1. Dochody małoletnich dzieci własnych i przysposobionych,
    z wyjątkiem dochodów z ich pracy, stypendiów oraz dochodów z
    przedmiotów oddanych im do swobodnego użytku, dolicza się do
    dochodów rodziców lub dochodów osób, o których mowa
    w art. 6 ust. 4, chyba że rodzicom nie przysługuje prawo
    pobierania pożytków ze źródeł przychodów dzieci.

    2. Jeżeli małżonkowie podlegają odrębnemu opodatkowaniu,
    dochody małoletnich dzieci dolicza się po połowie do dochodu
    każdego z małżonków.

    3. (9) Przepis ust. 2 nie ma zastosowania do małżonków, w
    stosunku do których orzeczono separację w rozumieniu
    odrębnych przepisów.

    (ustawa o pod. doch. od osob. fiz)

    Na logike to zrobilem i jak zwykle wyszlo, ze prawo
    nie zawsze ma duzo wspolnego z logika :)

    Dzieki za uwage...

    Konrad

  • 20. Data: 2003-03-01 11:28:50
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyszlego tygodnia, to warunkuje jej realizacje. Moge zostawic miejsce na

    Hmm... w zwiazku z moja pomylka (patrz nizej post)
    musze sie z tego wycofac.

    Twoje dochody z tutylu umowy wliczy sie
    do dochodow rodzicow i to oni zaplaca podatek i dlatego
    wydaje mi sie, ze powinienes podac ich NIP. Nie jestem
    tego jednak pewien. Jeszcze nie wkrecilem sie w prawo
    podatkowe.

    Sprawdz lepiej na grupie pl.soc.prawo.podatki

    Konrad