  • 11. Data: 2022-10-21 09:22:34
    Temat: Re: Ukraińska sprawiedliwość wkroczyła na ziemie wyzwolone
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Oct 2022 09:17:53 +0200, A. Filip wrote:

    > Czyż premier D. Tusk (PO) nie "uznał w podskokach wyników referendum
    > niepodległościowego Kosowa" *nielegalnego w świetle prawa Serbii* ?
    >
    > W praktyce to prawo silniejszego ustala czyja jurysdykcja ma
    > zastosowanie, nieprawdaż?

    Bywa jeszcze ciekawiej - patrz Taiwan.

    J.

  • 12. Data: 2022-10-21 10:47:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2022 00:20:40 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > No i? Bo nie bardzo rozumiem cel tej wlepki.

    A kto zrozumie co Filipek ma na celu wklejając tu cokolwiek? Poza
    potrzebą zaistnienia prawdopodobnie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2022-10-21 10:57:51
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Bywa jeszcze ciekawiej - patrz Taiwan.

    AFAIK Taiwan (Republika Chin) ma *dalej* konstytucje uznającą Chiny
    kontynentalne za jego część. Poważna rozmowa na temat uznawania
    niepodległości Taiwanu IMHO może się zacząć (dla prawników) po tym jak
    Taiwan zmieni konstytucje i oficjalną nazwę. Uznanie niepodległości
    Taiwanu *z jego obecną konstytucją i oficjalną nazwą* IMHO byłoby
    krokiem w sposób zbyt oczywisty wrogim wobec ChRL.
    [Sama nazwa niby mogłaby przejść ale ma "historyczne zaszłości"]

    Jest na Tajwanie *większość konstytucyjna* za niepodległością?
    AFAIR większość może bywa ale większości konstytucyjnej nie ma.

    --
    A. Filip : Big (Tech) Brother is watching you.

  • 14. Data: 2022-10-21 11:03:54
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > A kto zrozumie co Filipek ma na celu wklejając tu cokolwiek? Poza
    > potrzebą zaistnienia prawdopodobnie :)

    Post otwierający wątek poszedł na pl.soc.polityka i pl.soc.prawa z
    Followup-to tylko na pl.soc.polityka. W tym podwątku followup-to został
    zignorowany i podwątek leci w obu grupach. Przyznaje sporo+ racji
    Robertowi w kwestii potrzeby cytowanie paragrafu KK na pl.soc.prawo ale
    nie na pl.soc.polityka.

  • 15. Data: 2022-10-21 12:01:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Oct 2022 10:57:51 +0200, A. Filip wrote:

> [...]
    > niepodległości Taiwanu IMHO może się zacząć (dla prawników) po tym jak
    > Taiwan zmieni konstytucje i oficjalną nazwę.

    Konstytucja byc moze, ale nazwa ... a czemu nie.

    Przy czym ... to byl jakis legalny chinski rząd, cos niby nasz
    londynski ...

> [...]

    > Jest na Tajwanie *większość konstytucyjna* za niepodległością?
    > AFAIR większość może bywa ale większości konstytucyjnej nie ma.

    W jakim sensie? Jest tam lokalny rząd, parlament, urzad skarbowy,
    wojsko.

    Z tego co wiem, to jednak Chiny Ludowe uznaja Taiwan za swoj, i co
    wazniejsze - zagrozily, ze nie bedą tolerowac uznawania Taiwanu.
    Gdzies tam jeszcze wyszla rezolucja ONZ, i efekt na dzis taki,
    ze Taiwan jest niezaleznym panstwem ... ale mało kto to oficjalnie
    uznaje.
    Nawet USA sa gotowe bronic niepodleglosci Tajwanu jak wlasnej,
    ale ambasady tam nie maja. Co nie przeszkadza miec u siebie
    ambasady R.O.C, nie przepraszam - Taipei Economic and Cultural
    Representative Office in the United States, czy uznawac taiwanskie
    paszporty, o bankach, przemysle, urzedach itp to juz nie wspominajac.

    Polska podobnie - stosunkow dyplomatycznych nie utrzymujemy,
    ale mamy tam Biuro Polskie, oni maja u nas Biuro Przedstawicielskie
    Taipej.

    J.

  • 16. Data: 2022-10-21 13:41:09
    Temat: Re: Ukraińska sprawiedliwość wkroczyła na ziemie wyzwolone - filip jedzie na front!
    Od: Runt(R) <i...@k...prv>

    W dniu 2022-10-21 o 09:10, A. Filip pisze:
    /.../

    > Niby takie Kosowo ("bękart NATO/USA+") /.../

    proszę, proszę. kremlowski bękart* się odezwał.

    --
    Runt ?? ??

    https://zpe.gov.pl/pdf/Pf0DqMeGY

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 17. Data: 2022-10-21 14:10:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Oct 2022 09:10:35 +0200, A. Filip wrote:
> [...]
    ws-sbu-zatrzymala-wspolorganizatorke-pseudoreferendu
    m-w-obwodzi,nId,6358048

    >>> https://lexlege.pl/kk/art-127/ <cytat>

    > Dlaczego karalna jest *próba* zmiany przemocą ustroju/rządu?
    > Bo jak się uda to ci którym się udało sami się nie ukarzą.

    No - akurat "usiłowanie" jest w całym KK karane jak dokonane
    przestępstwo.

    A czy sie sami nie ukarzą ... sami nie, ale sprawiedliwosc moze miec
    dlugie rece - moga trafic na nasze terytorium wiekszym lub mniejszym
    przypadkiem, mozna porwac z terytorium innego, mozna wystawic ENA,
    czy poprosic panstwo trzecie o ekstradycje.
    Mozna zrobic proces zaoczny i skazac.
    Mozna wreszcie po latach odzyskac terytorium, czy np ponownie sie
    połączyc.

    J.

  • 18. Data: 2022-10-21 14:41:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2022 o 09:17, A. Filip pisze:
    > W praktyce to prawo silniejszego ustala czyja jurysdykcja ma
    > zastosowanie, nieprawdaż?

    I to właśnie jest najlepszy wniosek z tej dyskusji. Nie da się czasem
    tego jednoznacznie ocenić. W wypadku konfliktu Ukrainy z Rosją każda ze
    stron ma swoje powody. My popieramy Ukrainę, więc uznajemy jej powody za
    słuszne. Ale nie wolno zapominać, że ktoś popierający Rosję (przykładowo
    Białoruś) za słuszne może uznawać jej argumenty. Moim zdaniem nie należy
    ich za to potępiać.

    Najlepiej by było, jakby świat był bez granic. Odpadł by jeden powód do
    wojen.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2022-10-21 14:50:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2022 o 11:03, A. Filip pisze:
> [...]
    > zignorowany i podwątek leci w obu grupach. Przyznaje sporo+ racji
    > Robertowi w kwestii potrzeby cytowanie paragrafu KK na pl.soc.prawo ale

    OK! Nie zauważyłem, że nagle zacząłem pisać na pl.soc.polityka :-) Ale
    wydaje mi się, że nawet polityk powinien umieć znaleźć sobie treść ustawy.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2022-10-21 14:52:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2022 o 09:10, A. Filip pisze:
    > Dlaczego karalna jest*próba* zmiany przemocą ustroju/rządu?
    > Bo jak się uda to ci którym się udało sami się nie ukarzą.

    Japońscy samurajowie mawiają, że nic nei usprawiedliwia wypowiedzenia
    posłuszeństwa swojemu panu - chyba, że się wygra.

    --
    Robert Tomasik