  • 1. Data: 2005-11-10 19:32:45
    Temat: Uczelnia a KPA
    Od: "jasq" <j...@b...pl>

    Witam,

    mam do Grupowiczów pytanie.

    Otóż, w regulaminie studiów termin składania wniosków o stypendium socjalne
    minął 15 października (sobota). W Ustawie o szkolnictwie wyższym jest jasno
    powiedziane, że od decyzji Rektora przysługuje odwołanie do SA, więc mają
    zastosowanie przepisy KPA. Ja chciałem złożyć wniosek 17-ego ale odmówiono
    mi (!) jego przyjęcia motywując to przekroczeniem terminu. Napisałem więc,
    zgodnie z KPA prośbę o przywrócenie terminu powołując się m. in. na Art. 57.
    § 4. Nie przywrócono mi terminu, uzasadniając, że sobota nie jest dniem
    ustawowo wolnym od pracy.

    Pierwsze pytanie - czy termin rzeczywiście minął 15ego (czy wewnętrzna
    organizacja pracy na Uczelni i czynny w sobotę dziekanat powoduje inny niż
    we wszystkich innych organach administracji bieg terminów)?

    Drugie pytanie - chodzi o ustalenie mojego dochodu:

    cyt.

    http://www.menis.gov.pl/szk-wyz/sprawy_studenckie/po
    moc_materialna_dla_studentow.php

    Przy ustalaniu wysokości dochodu uprawniającej studenta do ubiegania się o
    stypendium socjalne uwzględnia się dochody osiągane przez:
    3) rodziców, opiekunów prawnych, opiekunów faktycznych studenta i będące
    na ich utrzymaniu dzieci niepełnoletnie, dzieci pobierające naukę do 26 roku
    życia, a jeżeli 26 rok życia przypada w ostatnim roku studiów, do ich
    ukończenia, oraz dzieci niepełnosprawne bez względu na wiek.

    Co to jest opiekun faktyczny studenta??? Od zeszłego roku nie mieszkam z
    rodzicami. Mieszkam z żoną i jej rodziną i z moim dzieckiem. Moje
    wynagrodzenie jest zbyt niskie żeby uznano mnie za samodzielnie się
    utrzymującego. Moi rodzice nie łożą na moje utrzymanie. Co w takiej
    sytuacji?

    Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie i jakąkolwiek pomoc, bo jestem w
    trakcie sporządzania kolejnego, już ostatniego odwołania na uczelni. Kolejne
    już do sądu.

  • 2. Data: 2005-11-12 11:07:44
    Temat: Re: Uczelnia a KPA
    Od: "Adam Puzio" <p...@a...pl>

    Co do terminu to jesli wypada w sobote to przedluża się ten termin do
    poniedziałku byly wyroki SN i TK.
    Wiec moze w terminie złożyłeś. Skarż dalej.

    Odmowe przywrócenia terminu skarżyć można do SA czy w postępowaniu
    zażaleniowym zgodnie z pouczeniem.

    CO do zasadnosci wniosku o stypendium to okreslaja je przepisy uczelni i
    ustalone stawki dochodu.
    Jesli zlozyles prawidlowo to pewnie dostaniesz.

  • 3. Data: 2005-11-12 11:09:49
    Od: "Adam Puzio" <p...@a...pl>

    Wniosek o przywrócenie terminu możesz uzasadnić ważnymi przyczynami.
    Byleś chory, na policji w sadzie czy cos tekiego.

  • 4. Data: 2005-11-12 14:38:52
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wiadomość z dnia 12 listopad 2005 autorstwa *Adam Puzio*
    wyjaśniam co następuje:

    > Co do terminu to jesli wypada w sobote to przedluża się ten termin do
    > poniedziałku byly wyroki SN i TK.

    Wiesz co, jest mnóstwo wyroków contra legem (bodajże wczoraj ciekawe
    uzasadnienie przytoczył Johnson) ale o czymś takim to się chyba nawet
    najgłupszym sędziom nie śniło.

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 5. Data: 2005-11-12 14:40:10
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

> [...]

    > Wniosek o przywrócenie terminu możesz uzasadnić ważnymi przyczynami.
    > Byleś chory, na policji w sadzie czy cos tekiego.

    Nikt Ci nie przywróci terminu ze względu na to, że byłeś "na policji w
    sądzie czy coś takiego". Choroba - tak, ale też pod pewnymi warunkami.

  • 6. Data: 2005-11-12 14:46:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Olgierd napisał(a):
    > Wiesz co, jest mnóstwo wyroków contra legem (bodajże wczoraj ciekawe
    > uzasadnienie przytoczył Johnson) ale o czymś takim to się chyba nawet
    > najgłupszym sędziom nie śniło.

    Niby co - uznanie że sobota jest dniem ustawowo wolnym od pracy? A mało
    to takich orzeczeń?

    KG

  • 7. Data: 2005-11-12 15:01:56
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wiadomość z dnia 12 listopad 2005 autorstwa *kam* wyjaśniam
    co następuje:

    > Niby co - uznanie że sobota jest dniem ustawowo wolnym od pracy? A mało
    > to takich orzeczeń?

    Sobota? Ustawowo? A jaka to ustawa?

  • 8. Data: 2005-11-12 15:10:51
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Olgierd napisał(a):
    > Sobota? Ustawowo? A jaka to ustawa?

    precyzyjniej - ustawowo wolnym od pracy w rozumieniu art.57§4 kpa
    spytaj się tych, którzy wydawali takie wyroki :)

    KG

  • 9. Data: 2005-11-12 15:16:52
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

> [...]

    > precyzyjniej - ustawowo wolnym od pracy w rozumieniu art.57§4 kpa
    > spytaj się tych, którzy wydawali takie wyroki :)

    Hmm OK, sprawdzę w poniedziałek - dziś wierzę na słowo - że NSA
    niejednokrotnie rozstrzyga dziwacznie to mnie w ogóle nie dziwi, toteż i
    może być, że w kpa dni ustawowo wolne od pracy liczy się inaczej niż w kpc
    i można w ten sposób jeszcze dzionek zaoszczędzić ;-)