    From: "Pablo" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ubezwłasnowolnienie
    Date: Thu, 20 Jun 2002 14:16:48 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@217.153.112.37

    Witam wszystkich grupowiczów!

    Poszukuję materiałów nt ubezwłasnowolnienia. W necie jest wiele
    informacji, ale mało konkretnych i nie pasujących do iteresującej mnie
    sytuacji. Może opiszę ją po krótce, to ktoś z Was mi podpowie:
    kobieta kilka lat temu zgodziła się (razem ze swoim mężem) na
    zrzeczenie się praw do domu i gospodarstwa na rzecz swego pasierba.
    Oczywiście w tej sytuacji przysługuje jej prawo do dożywotniego
    zamieszkiwania w tym domu i powinna mieć zapewniona opiekę ze strony
    pasierba. Po śmierci jej męża żadnej opieki z jego strony nie ma,
    opiekują się nią jej synowie i córka, w tym domku na wsi przebywa
    sporadycznie - pasierb dąży do przejęcia domku. Ze względu na brak
    opieki - wiec nie wywiązywanie się z obowiązków można spowodować
    odebranie prawa własności do ziemi i domu, jednak ta kobieta (lekarze
    podejrzewają u niej chorobę alzcheimera lub głębokie otępienie
    starcze) nie zamierza występować przeciw swemu pasierbowi. Czy
    istnieje mozliwość ubezwłasnowolnienia jej, aby jej dzieci mogły
    dochodzić jej praw do ziemi?

    Troche to zagmatwałem, ale może ktoś zrozumie.
    Z góry dzięki za ew. odpowiedzi.

    \\ k...@p...onet.pl //