  • 1. Data: 2021-09-30 23:38:50
    Temat: Tyle wojska i innych służb, a uchodźcy i tak robią co chcą.
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Kamiński wyjaśnił podczas swojego wystąpienia, w jaki sposób migranci -
    według niego - próbują przekraczać granicę z Białorusi do Polski. -
    Migranci w sposób zorganizowany, na strażnicach białoruskiej służby
    granicznej, są gromadzeni. Są dzieleni na grupy. Są podprowadzani pod
    polską granicę, latają białoruskie drony, które obserwują, gdzie w tym
    momencie nie ma polskich patroli. Jednocześnie szereg grup przebiega
    przez polską granicę. Wcześniej przygotowane są przejścia, drabiny,
    kłody drewna, nożyce, którymi są przecinane druty - mówił szef MSWiA.

    W kwestii zabezpieczenia polskiej granicy, szef MSWiA przekazał, że "na
    granicy polsko-białoruskiej jest 4 tys. funkcjonariuszy straży
    granicznej; 2,5 tys. żołnierzy, kilkuset policjantów z oddziałów
    prewencji i kontrterrorystycznych".

    https://wydarzenia.interia.pl/polska/news-mariusz-ka
    minski-w-sejmie-dyktator-z-minska-chce-wziac-odwet,n
    Id,5553501

    Służby służą Naszemu Narodowi, więc raczej są uczciwi, łapówek nie
    przyjmują, więc dlaczego "nie widzą" co tamci wyczyniają?

    --
    animka

  • 2. Data: 2021-10-01 07:16:44
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 30.09.2021 o 23:38, Animka pisze:
> [...]
    >

    > Służby służą Naszemu Narodowi, więc raczej są uczciwi, łapówek nie
    > przyjmują, więc dlaczego "nie widzą" co tamci wyczyniają?

    Zawracanie dupy z tymi uchodźcami.
    Wypieprzyć to nasze "wojsko", postawić ciecia z miotłą i będzie spokój.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 3. Data: 2021-10-01 07:45:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Sep 2021 23:38:50 +0200, Animka wrote:

> [...]
    >
    > Służby służą Naszemu Narodowi, więc raczej są uczciwi, łapówek nie
    > przyjmują, więc dlaczego "nie widzą" co tamci wyczyniają?

    Animko - ale o co chodzi? Czego nie widza, a powinni?

    Tylko ... a gdzie sa nasze drony, obserwujace te zbierajace sie
    grupki?

    No i ... skoro nasze dzielne sluzby "zawrocily" iles tam osob ...
    widac robimy Bialorusi to samo :-)

    J.

  • 4. Data: 2021-10-02 14:51:27
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-01 o 07:45, J.F pisze:

> [...]
    > grupki?
    >
    > No i ... skoro nasze dzielne sluzby "zawrocily" iles tam osob ...

    Tak, owszem, ale nikt nie widzi jak przecinają druty? Nawet drony nie widzą?

    --
    animka

  • 5. Data: 2021-10-02 20:43:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2021 o 14:51, Animka pisze:
    > Tak, owszem, ale nikt nie widzi jak przecinają druty? Nawet drony nie widzą?

    Widzą, ale to trwa kilka minut i za ten czas nie da się sił i środków
    przemieścić.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-10-02 20:55:31
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Widzą, ale to trwa kilka minut i za ten czas nie da się sił i środków
    > przemieścić.

    Można się rzucić oszacowaniem ile "siły żywej" byłoby potrzeba na 400 km
    granicy by zapewnić dodarcie na miejsce w 10 minut od wykrycia "cięcia".
    Sił gotowych w trybie 24x7.

    Ponieważ to grupa prawo możemy rozważać czy "parunastu" nie warto by
    odstraszająco dowalić odsiadki za nielegalne przekroczenie granicy
    z dewastacją mienia (sporej wartości). Masowo na tym etapie to się
    raczej+ nie opłaca. Parę+ odstraszających przykładów może oszczędzić
    wydatków w przyszłości kosztów "nadmiernej dewastacji zasieków".

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2021-10-02 23:40:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2021 o 20:55, A. Filip pisze:
    > Można się rzucić oszacowaniem ile "siły żywej" byłoby potrzeba na 400 km
    > granicy by zapewnić dodarcie na miejsce w 10 minut od wykrycia "cięcia".
    > Sił gotowych w trybie 24x7.

    Nie znamy terenu. Jeśli tam się da samochodem jechać terenowym, to
    sądzę, że da się jechać ze średnią 20 km/h. Ze 2 minuty na czas reakcji,
    czyli 8 minut. Czyli jakieś 2,5 km, czyli jeden patrol na 5 km. 80
    patroli. 160 ludzi na zmianę. Żeby to działało 24 godziny trzeba służby
    maksymalnie 6 godzin, bo muszą się odprawić, pobrać broń, a potem
    zjechać i rozliczyć się. Czyli na dobę mamy 640 służb. Ponieważ pracuje
    się 5 dni w tygodniu, to 7/5 trzeba, czyli jakieś 900 etatów. A to bez
    nadzoru. Kto musi nadzorować. Odbierać zatrzymanych itd.

    Po za tym, to nie jest najlepszy sposób liczenia, bo jak patrol rzuci
    się na nielegalsów, to 5 km mamy odsłonięte. Białorusini też idiotami
    nie są i wiedzą, jak to działa. Przez pozostały odcinek mogą kogoś
    przepchnąć.

    No i to 10 minut takie trochę "z dupy jest". Nielegalsi mogą doskakiwać
    do granicy i powodować ruszenie się patrolu, a w tym czasie na innym
    odcinku przełazić.

    No i podobno kawałkami ta granica przez bagna i lasy biegnie, gdzie może
    ni być dróg. Stąd pewnie nie zawracają ich z samej granicy, tylko ze
    strefy nadgranicznej.

> [...]
    > raczej+ nie opłaca. Parę+ odstraszających przykładów może oszczędzić
    > wydatków w przyszłości kosztów "nadmiernej dewastacji zasieków".

    Ja się boję czegoś innego. Wcześniej, czy później ktoś (my, albo
    Białorusini) użyje tam broni. Białorusini - o ile się orientuję - mają
    prawo strzelać do osoby nielegalnie przekraczającej granicę. Polskie
    służby tylko o ile osoba nielegalnie przekraczająca granicę używa broni,
    pojazdu lub innego niebezpiecznego narzędzia albo też, gdy zachodzi
    konieczność odparcia bezpośredniego, bezprawnego zamachu na ważne
    obiekty, urządzenia lub obszary albo konieczność przeciwdziałania
    czynnościom zmierzającym bezpośrednio do takiego zamachu.

    Ustawodawca zdefiniował, że jeśli w ustawie mowa o ważnych obiektach,
    urządzeniach lub obszarach - należy przez to rozumieć
    podlegające ochronie obiekty, urządzenia lub obszary istotne dla
    bezpieczeństwa lub obronności państwa, nienaruszalności
    granicy państwowej, bezpieczeństwa ruchu kolejowego, gospodarki lub
    kultury narodowej. Ten drut kolczasty na granicy powoduje, że
    dopuszczalne jest ostrzelanie osoby go niszczącej. To bardzo "cienka
    czerwona linia".

    Fakt, że strzelać można tylko do tnącego, lub gnącego te druty. Nie
    podejmuję się oceny, na ile sam teren stanu wyjątkowego i nadgraniczny
    jest istotny dla nienaruszalności granicy państwowej. Pewnie Straż
    Graniczna ma takie analizy. Ale jeśli, to można użyć broni w pościgu za
    taką osobą.

    Natomiast zaproponowane przez Ciebie rozwiązanie ma jeszcze jedną wadę.
    Albo uznajemy, że oni przekroczyli granicę i podlegają polskiej
    jurysdykcji karnej, albo nie. Trochę tak głupio kilku uznać za tych, co
    przekroczyli, a pozostałych nie. Każda z tych osób nielegalnie
    przekraczając granicę popełnia przestępstwo z art. 264§2 kk albo
    wykroczenie z art. 49a kw.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2021-10-03 21:58:21
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-02 o 20:55, A. Filip pisze:

> [...]
    > raczej+ nie opłaca. Parę+ odstraszających przykładów może oszczędzić
    > wydatków w przyszłości kosztów "nadmiernej dewastacji zasieków".

    Wczoraj pokazywali jak uchodźcy przełażą przez drabinę. Ktoś im chyba
    musiał ją dowieźć.

    --
    animka