-
41. Data: 2005-07-24 22:41:53
Temat: Re: Tuning legalny czy nie?
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości news:dbu9m4$r7m$1@opal.futuro.pl...
> Czyli: blokada powoduje, że pojazd nadal jest motorowerem w rozumieniu
> przepisów (pomimo wszelkich innych zmian) ale np. poza drogami
> publicznymi (wyścigi?) może rozwinąć swoje skrzydła.
> Uwaga: w przypadku 'zdarzenia drogowego' istnieje możliwość, że
blokada
> się rozwali...
Moze się również urwać koło. po prostu pojazd jest niesprawny i tyle.
Skutki jazdy neisparwnym pojazdem opisuje ustawa.
> >>Pytanie: czy kiedykolwiek widziałeś instrukcję serwisową jakiegoś
> >>pojazdu? Np. motocykla?
> > Tak.
> No to wiesz, że obejmują rozłożenie pojazdy na "czynniki pierwsze" :)
Alez oczywiścei, ale zastrzegają, ze przed dalszą droga należy to tak
poskładać, by nie pozostały "cześci zamienne".
> > Nie zaprzeczam. trzeba by było zbadać. Ale czase moze to odwrotny
skutek
> > spowodować.
> Pytanie: jak to zbadasz PO zdarzeniu drogowym? Zwłaszcza, że samo
> zdarzenie wprowadziło własne, hmmm, modyfikacje? Pomijam przypadki
> oczywiste (większy cylinder czy np. złapanie chwilkę przed zdarzeniem
na
> radar ze sporym przekroczeniem 45km/h).
Co jak sprawdzę? Usunięciu urządzenia ograniczajacego prędkość? Biegły
oceni, czy mogło odpaść w wyniku tego konkretnego zdarzenia, a nadto na
podstawie przełomu mniej wiecej kiedy odleciało.
> > Jest trwałe. Równie dobrze moze być oparty na GPS-ie chip, który
powyż
> > 40 km/h odetnie zapłon. Tańsze jest dławienie.
>
> 45km/h jeśli już.
Może. To kwestia ilościowa, a nie jakościowa.
>
> Poza tym to byłby dość niebezpieczny pomysł - podobnie jak
automatyczny
> hamulec sterowany przez GPS.
Na czy jego niebezpieczerństwo polega? Bo niebezpieczewństwo nagłego
hamowania, to jestemw stanie zrozumieć. Ale wyłaczenia silnika na
chwilę?
> Bo samo jej usunięcie nie jest nielegalne - o ile w jakiś inny sposób
> zapewni się, że podczas podlegania pod przepisy wiadomej ustawy (czyli
> podczas ruchu po drogach publicznych) pojazd nie będzie (przynajmniej
w
> testowych warunkach) przekroczyć 45km/h.
Usunięcie jest nielegalne, bowiem jest to ingenecja w pojazd,. Mozesz ów
ukąłd zamienić na inny, ale zaczynają się schody z poddawaniem pojazdu
po przeróbce badaniom, ekspertyzami i innymi tego typu rzeczami.
>
> Primo: póki co pisaliśmy wyłącznie o przeróbkach na własną rękę (czy
to
> bezpośrednio przez właściciela, czy też przez warsztat wykonujący jego
> zlecenie)
Pisałem szerzej.
>
> Secundo: ustawa nie mówi, kto ma zdławienie założyć. To, co robi
> producent, ma tylko na celu zdobycie homologacji.
A jak producent dostanie homologacje bez zaozęnai tego urządzenia?
> > A nie słyszałeś o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego pojazdu, który
> > utracił w wyniku kolizji światła, czy przednią szybę?
> To chyba zatrzymujący DR policjant musiał mieć wyjątkowo ciężki dzień
> albo był z natury sadystą ;-/
Normalna praktyka. Dzien powszedni.