-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: Tuning legalny czy nie?
Date: Mon, 25 Jul 2005 00:41:53 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 79
Message-ID: <dc15g5$27g$2@inews.gazeta.pl>
References: <dblajf$n0g$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbm02s$f66$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dbm2p9$h8a$1@opal.futuro.pl> <dbmkbb$4gg$1@inews.gazeta.pl>
<dbn2r4$tta$1@opal.futuro.pl> <dbn3e3$u3i$1@opal.futuro.pl>
<dbous0$rdo$1@inews.gazeta.pl> <dbpa8s$sl2$1@opal.futuro.pl>
<dbpbku$7p7$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbpe3m$ta9$1@opal.futuro.pl>
<dbrqh9$m4o$1@inews.gazeta.pl> <dbs0ds$vsd$1@opal.futuro.pl>
<dbt8nv$mld$1@inews.gazeta.pl> <dbtp2p$jm5$3@opal.futuro.pl>
<dbu7pe$hk8$1@inews.gazeta.pl> <dbu9m4$r7m$1@opal.futuro.pl>
NNTP-Posting-Host: bqv62.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1122244933 2288 83.29.89.62 (24 Jul 2005 22:42:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Jul 2005 22:42:13 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-User: robert.tomasik
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:314785
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości news:dbu9m4$r7m$1@opal.futuro.pl...
> Czyli: blokada powoduje, że pojazd nadal jest motorowerem w rozumieniu
> przepisów (pomimo wszelkich innych zmian) ale np. poza drogami
> publicznymi (wyścigi?) może rozwinąć swoje skrzydła.
> Uwaga: w przypadku 'zdarzenia drogowego' istnieje możliwość, że
blokada
> się rozwali...
Moze się również urwać koło. po prostu pojazd jest niesprawny i tyle.
Skutki jazdy neisparwnym pojazdem opisuje ustawa.
> >>Pytanie: czy kiedykolwiek widziałeś instrukcję serwisową jakiegoś
> >>pojazdu? Np. motocykla?
> > Tak.
> No to wiesz, że obejmują rozłożenie pojazdy na "czynniki pierwsze" :)
Alez oczywiścei, ale zastrzegają, ze przed dalszą droga należy to tak
poskładać, by nie pozostały "cześci zamienne".
> > Nie zaprzeczam. trzeba by było zbadać. Ale czase moze to odwrotny
skutek
> > spowodować.
> Pytanie: jak to zbadasz PO zdarzeniu drogowym? Zwłaszcza, że samo
> zdarzenie wprowadziło własne, hmmm, modyfikacje? Pomijam przypadki
> oczywiste (większy cylinder czy np. złapanie chwilkę przed zdarzeniem
na
> radar ze sporym przekroczeniem 45km/h).
Co jak sprawdzę? Usunięciu urządzenia ograniczajacego prędkość? Biegły
oceni, czy mogło odpaść w wyniku tego konkretnego zdarzenia, a nadto na
podstawie przełomu mniej wiecej kiedy odleciało.
> > Jest trwałe. Równie dobrze moze być oparty na GPS-ie chip, który
powyż
> > 40 km/h odetnie zapłon. Tańsze jest dławienie.
>
> 45km/h jeśli już.
Może. To kwestia ilościowa, a nie jakościowa.
>
> Poza tym to byłby dość niebezpieczny pomysł - podobnie jak
automatyczny
> hamulec sterowany przez GPS.
Na czy jego niebezpieczerństwo polega? Bo niebezpieczewństwo nagłego
hamowania, to jestemw stanie zrozumieć. Ale wyłaczenia silnika na
chwilę?
> Bo samo jej usunięcie nie jest nielegalne - o ile w jakiś inny sposób
> zapewni się, że podczas podlegania pod przepisy wiadomej ustawy (czyli
> podczas ruchu po drogach publicznych) pojazd nie będzie (przynajmniej
w
> testowych warunkach) przekroczyć 45km/h.
Usunięcie jest nielegalne, bowiem jest to ingenecja w pojazd,. Mozesz ów
ukąłd zamienić na inny, ale zaczynają się schody z poddawaniem pojazdu
po przeróbce badaniom, ekspertyzami i innymi tego typu rzeczami.
>
> Primo: póki co pisaliśmy wyłącznie o przeróbkach na własną rękę (czy
to
> bezpośrednio przez właściciela, czy też przez warsztat wykonujący jego
> zlecenie)
Pisałem szerzej.
>
> Secundo: ustawa nie mówi, kto ma zdławienie założyć. To, co robi
> producent, ma tylko na celu zdobycie homologacji.
A jak producent dostanie homologacje bez zaozęnai tego urządzenia?
> > A nie słyszałeś o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego pojazdu, który
> > utracił w wyniku kolizji światła, czy przednią szybę?
> To chyba zatrzymujący DR policjant musiał mieć wyjątkowo ciężki dzień
> albo był z natury sadystą ;-/
Normalna praktyka. Dzien powszedni.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Lista afer
- Lista afer
- Lista afer PIS
- Wow...
- Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
- Bursztyn się znalazł
- Ruski samolot z turystami nielegalnie internowany po awaryjnym lądowaniu w Poznaniu. Czemu o tym nic nie piszecie pieniacze?!?
- Przepisy przeciwpożarowe w bloku mieszkalnym.
- statystyki urodzeń
- Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- Karząca ręka samorządu adwokackiego wygrała w NSA - wieszanie (portretów) ue-posłów ze "współczesnej Targowicy" (2017)
- Nie kupisz paliwa na stacji
- Cenzura netu
- Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Wow...
- 2025-02-18 Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
- 2025-02-18 Bursztyn się znalazł
- 2025-02-18 Ruski samolot z turystami nielegalnie internowany po awaryjnym lądowaniu w Poznaniu. Czemu o tym nic nie piszecie pieniacze?!?
- 2025-02-16 Przepisy przeciwpożarowe w bloku mieszkalnym.
- 2025-02-15 statystyki urodzeń
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-10 Karząca ręka samorządu adwokackiego wygrała w NSA - wieszanie (portretów) ue-posłów ze "współczesnej Targowicy" (2017)
- 2025-02-10 Nie kupisz paliwa na stacji
- 2025-02-09 Cenzura netu
- 2025-02-08 Re: Historyczny sukces tuskistanu: groźna cyber-przestępczyni emerytka Iza błyskawicznie ujęta!