  • 51. Data: 2020-07-14 06:43:06
    Temat: Re: Trzecia tura
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2020 o 21:59, Budzik pisze:

    > w sensie ze panstwo z kartonu?

    Na przykład. Dobrze byłoby zawrzeć plan obicia tego blachą falistą:P

    > Sugerujesz az taka koincydencje czasowa ze pierdynie 3 minuty przed
    > otwarciem lokali wyborczych?

    Sądzę, że różnie może być, skoro epidemia ich tak zaskoczyła, że nie
    zdążyli wprowadzić.

    > To sie powoła nastepna.

    A na pewno wolno? Kto powołuje? Dajmy na to się nie dogadają?

    --
    Shrek

  • 52. Data: 2020-07-14 06:45:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To sie powoła nastepny.

    To chwilę trwa i przekraczasz termin.

    > Rozmawiamy o potrzebie dodatkowych przepisów czy o mozliwosci lamania
    > obecnych?

    W zasadzie to racja, Już te wybory odbyły się bez żadnego trybu, choć
    tryb został przewidziany.

    --
    Shrek

  • 53. Data: 2020-07-14 07:23:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2020 o 20:50, J.F. pisze:

    > Ale odrzucenie duzej ilosci protestow trwa ..

    Oj tam, oj tam. Brak możliwości rozpatrzenia protestu w przewidzianym
    przez ustawodawce terminie rodzi skutki tożsame jak niezłożenie
    protestu" - przypomina ci to coś?

    > No, przewaga w pierwszej turze byla spora, ale zobacz jak stopniala ..

    Tak jak pisałem - pis znajdzie sposób, żeby wybory ustawić - mniej czy
    bardziej legalnie.

    > Cos w tym jest ... niestety ...

    Ano - strategia dziel i rządź sprawda się doskonale - póki nie znajdzie
    się ktoś kto dzieli i rządzi lepiej. A na każdego cwaniaka znajdzie się
    większy...

    --
    Shrek

  • 54. Data: 2020-07-14 07:51:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-13 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Wyrąbane mam na gmatwanie.
    > Chodzi o to zeby było demokrtatycznie.

    Sam jesteś mocno pogmatwany :-).
    Niby ma być demokratycznie, a przeszkadza Ci 2 głosy różnicy.

    > Ja uwazam ze prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa.

    Ale to jakiś frazes pusty jest.
    Dlaczego zatem ustawy podatkowe nie
    mają 2-3 stron? Przecież wystarczy kilka definicji, jedna stawka,
    żadnych zwolnień.

    > W praktyce nie da sie ustalic ze przegrał 3 głosami.
    > Bo z pewnoscia bedzie wiecej sytuacji które pwoodowały ze ktos nie
    > oddał głosu tak jak chciał.

    Wtedy masz protest.
    Sąd zdecyduje wtedy. czy to miało znaczenie dla wyniku czy nie.
    Tak jak teraz.

    > Co do za demokracja gdzie decyduje 1 głos na 20 milionów...

    Na tym tym polega prawo większości.

    > Moze przy małej roznicy powinni byc prezydentem kazdy przez pol
    > kadencji?

    A wyborcy po sekundzie.

  • 56. Data: 2020-07-14 21:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > A na pewno wolno? Kto powołuje? Dajmy na to się nie dogadają?

    Ciekawe.
    No i co by sie stało przy obecnym stanie prawnym?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 55. Data: 2020-07-14 21:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Sam jesteś mocno pogmatwany :-).
    > Niby ma być demokratycznie, a przeszkadza Ci 2 głosy różnicy.

    Wybór prezydenta oparty o 2 głosy nie ma nic wspolnego z demokracja.
    2 głosy to zdecydowanie za mała roznica bo ide o zakład ze jakby te
    głosy liczono 10 razy to 5 razy prezydentem zostanie x a 5 razy y.
    Zawsze ktos sie gdzies pomyli.

    > Ale to jakiś frazes pusty jest.
    > Dlaczego zatem ustawy podatkowe nie
    > mają 2-3 stron? Przecież wystarczy kilka definicji, jedna stawka,
    > żadnych zwolnień.

    Czym innym jest skomplikowanie prawa, czym innym tworzenie prawa które
    nigdy nie bedzie miało zastosowania.

    > Wtedy masz protest.
    > Sąd zdecyduje wtedy. czy to miało znaczenie dla wyniku czy nie.
    > Tak jak teraz.

    No to o tym własnie mowie. Od takich sytuacji sa sady.

    > Na tym tym polega prawo większości.

    Naprawde tak uwazasz?

    > A wyborcy po sekundzie.

    Ech...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 57. Data: 2020-07-14 22:37:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.07.2020 o 21:59, Budzik pisze:

    > Ciekawe.
    > No i co by sie stało przy obecnym stanie prawnym?

    Nie wiem. Ale przy obecnym stanie bezprawia na pewno coś bez żadnego trybu.

    --
    Shrek

  • 58. Data: 2020-07-15 07:51:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-14 o 21:59, Budzik pisze:
> [...]
    > 2 głosy to zdecydowanie za mała roznica bo ide o zakład ze jakby te
    > głosy liczono 10 razy to 5 razy prezydentem zostanie x a 5 razy y.

    I zupełnie naturalny jest wtedy protest.
    Jest to uwzględnione w przepisach.

    > Czym innym jest skomplikowanie prawa, czym innym tworzenie prawa które
    > nigdy nie bedzie miało zastosowania.

    Chyba się nie rozumiemy.
    Nie chodzi o wyszukiwanie na siłę przypadków, które nie nastąpią,
    tylko o przewidywanie i ujęcie najprostszych możliwych logicznych rozwiązań.
    Jeśli prawo będzie to regulowało (a dodatkowo będzie to miało oparcie w
    praktyce)
    to nie będzie z tym problemu. Akurat w podatkach jest tak, że tworzy się
    prawo, które daje miliony różnych możliwych przypadków i nie da się tego
    ująć
    od razu, więc z każdym pojawiającym się nowym przypadkiem jest nowelizacja.
    Jak zajrzysz do kodeksu wyborczego, który wprawdzie dotyczy kilku różnych
    wyborów, ale mamy i tak prawie 200 stron a jak widać najprostszego,
    o którym dyskutujemy nie ujęto.
    Tzn nie założono nawet, że może być tyle samo głosów i na logikę w tym
    wypadku
    będzie tak jak myślisz: będzie protest i kilka różnych wyników liczenia
    a w efekcie sąd
    stwierdzi, że nie wybrano nikogo i zarządza kolejną turę.
    No i teraz można nawet próbować przewidywać bieg wydarzeń:
    ile takich tur? albo jak w trzeciej turze znowu bez wyboru, to całkiem nowe
    wybory ale bez tych kandydatów co już startowali?

    > No to o tym własnie mowie. Od takich sytuacji sa sady.

    > Naprawde tak uwazasz?

    Nawet nie muszę uważać. Tak jest.

    > Ech...

    No głupio napisałeś, ale co ja z tym zrobię.

  • 59. Data: 2020-07-16 06:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > No głupio napisałeś, ale co ja z tym zrobię.

    Dlaczego głupio?
    Naprawde uwazam, ze skoro wynik jest remisowy a jakies minimalne
    roznice to własnie oznaczaja to całkiem ciekawa sytuacja byłoby gdyby w
    danej kadencji było dwóch prezydentów.
    Nie wiem czy by sie to sprawdziło no ale skoro naród byłby az tak
    podzielony to dlaczego nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 60. Data: 2020-07-16 07:48:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-16 o 06:59, Budzik pisze:
> [...]
    > danej kadencji było dwóch prezydentów.
    > Nie wiem czy by sie to sprawdziło no ale skoro naród byłby az tak

    Podzielenie zawsze było i tak mała różnica też.
    Napisz jak to sobie wyobrażasz i od razu stracisz
    wiarę w to co pisałeś o prostocie prawa.