  • 1. Data: 2005-10-17 14:51:16
    Temat: Trywialne pytanie, jak działa prawo - TBS
    Od: Bior <m...@w...pl>

    Witam,

    Moje pytanie dotyczy w sumie podstaw działania prawa, niestety moja
    wiedza z tego zakresu nie pozwala mi znaleźć nawet na tak podstawowe
    pytanie odpowiedzi (w rozsądnym czasie na google:)).

    Interesuje mnie czy umowa podpisana na bazie pewnej ustawy obowiązuje
    mnie w swoim orginalnym brzmieniu w dniu podpisania umowy czy też
    obowiazuje mnie w brzmieniu na dzień dzisiejszy ze wszystkimi zmianami
    wprowadzonymi juz po podpisaniu przeze mnie umowy.

    Konkretnie chodzi o zwrot kwoty partycypacji w TBS w przypadku
    opuszczenia lokalu przez najemcę (30% wartości mieszkania). Gdy umowa o
    partycypacji była popisywana obowiązywała ustawa z 1995 roku o
    niektórych formach popierania budownictwa ...gdzie w Art. 29. tej ustawy
    nie stwierdzano nic jasno o zwrocie pieniędzy partycypujacemu. W 2004 r.
    w sierpniu zmieniono nieco wspomnianą ustawę wprowadzając między innymi
    Art. 29a, w którym jasno zaznaczono, że TBS musi zwrócić pieniążki
    partycypujacemu po opuszczeniu lokalu przez najemcę. Czy te zmiany
    wprowadzone w ustawie obowiązują również umowy zawarte z TBS przed
    wprowadzeniem tych zmian?

    Wiem, że pytanie jest proste ale może ktoś znajdzie chwilkę czasu
    (cennego)i odpowie na te trywialne pytanie.

    Pozdrawiam
    Bior

  • 2. Data: 2005-10-17 16:30:32
    Temat: Re: Trywialne pytanie, jak działa prawo - TBS
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Bior napisał(a):
    > Czy te zmiany
    > wprowadzone w ustawie obowiązują również umowy zawarte z TBS przed
    > wprowadzeniem tych zmian?

    a w ustawie zmieniającej nic nie ma?

    KG

  • 3. Data: 2005-10-17 17:01:50
    Od: Bior <m...@w...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > a w ustawie zmieniającej nic nie ma?
    >
    > KG

    Na temat kogo zmiany obowiązują nie ma wzmianki.
    No ale przecież obowiązują jakies ogólne zasady w prawie, że prawo nie
    działa wstecz itp. Czyli mi wychodzi z moich "obliczeń", że mnie
    obowiązuje ustawa na dzien podpisania umowy.

    Bior