    From: Bior <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Trywialne pytanie, jak działa prawo - TBS
    Date: Mon, 17 Oct 2005 16:51:16 +0200

    Witam,

    Moje pytanie dotyczy w sumie podstaw działania prawa, niestety moja
    wiedza z tego zakresu nie pozwala mi znaleźć nawet na tak podstawowe
    pytanie odpowiedzi (w rozsądnym czasie na google:)).

    Interesuje mnie czy umowa podpisana na bazie pewnej ustawy obowiązuje
    mnie w swoim orginalnym brzmieniu w dniu podpisania umowy czy też
    obowiazuje mnie w brzmieniu na dzień dzisiejszy ze wszystkimi zmianami
    wprowadzonymi juz po podpisaniu przeze mnie umowy.

    Konkretnie chodzi o zwrot kwoty partycypacji w TBS w przypadku
    opuszczenia lokalu przez najemcę (30% wartości mieszkania). Gdy umowa o
    partycypacji była popisywana obowiązywała ustawa z 1995 roku o
    niektórych formach popierania budownictwa ...gdzie w Art. 29. tej ustawy
    nie stwierdzano nic jasno o zwrocie pieniędzy partycypujacemu. W 2004 r.
    w sierpniu zmieniono nieco wspomnianą ustawę wprowadzając między innymi
    Art. 29a, w którym jasno zaznaczono, że TBS musi zwrócić pieniążki
    partycypujacemu po opuszczeniu lokalu przez najemcę. Czy te zmiany
    wprowadzone w ustawie obowiązują również umowy zawarte z TBS przed
    wprowadzeniem tych zmian?

    Wiem, że pytanie jest proste ale może ktoś znajdzie chwilkę czasu
    (cennego)i odpowie na te trywialne pytanie.

    Pozdrawiam
    Bior