  • 1. Data: 2006-11-28 10:09:54
    Temat: Treść strony internetowej wprowadzona przez użytkowników
    Od: Sero <s...@w...pl>

    Witam,
    Mam ciągłe problemy z tekstami jakie wprowadzają (publikują) ludzie na moim
    serwisie i w związku z tym mam kilka pytań do Was (nie tylko natury
    prawnej).

    1. Z tego co słyszałem, to autor strony, ISP itd. nie odpowiadają za treści
    wprowadzone przez użytkowników, ale nie wiem gdzie mogę znaleźć prawne
    poparcie tej hmm... teorii :)

    2. Czy mogę publikować pełne adresy IP osób dokonujących wpisów na stronie?
    Moim zdaniem to są moje dane techniczne i moja sprawa co z tym zrobię :)
    z drugiej strony jednak użytkownicy oczekują pewnej prywatności.

    3. Czy mam obowiązek logowania wszystkiego co się dzieje na stronie i na
    czyj wniosek muszę udostępniać zgromadzone przeze mnie dane, które nie są
    dostępne publicznie?

    Bardzo proszę o pomoc w stworzeniu polityki prywatności na witrynie, bo nie
    wiem jak sobie z tym poradzić :/
    Dzwonią i piszą do mnie ludzie z prośbani o udostępnienie adresów IP itd., a
    ja nie za bardzo mam wypracowane stanowisko w sprawie co robić w takich
    sytuacjach :)
    Głównie chodzi o sprawy kiedy ktoś jest obrażany lub czyjeś dobre imię
    zostanie naruszone za pośrednictwem strony, którą utrzymuję.
    Nawet nie wiem czy na odpowiednią grupę piszę, ale mam nadzieję, że
    pomożecie :)

  • 2. Data: 2006-11-28 12:34:55
    Od: Pop Ivan <p...@g...pl>

    > 1. Z tego co słyszałem, to autor strony, ISP itd. nie odpowiadają za
    > treści wprowadzone przez użytkowników, ale nie wiem gdzie mogę znaleźć
    > prawne poparcie tej hmm... teorii :)

    Z reguły to jest określone w regulaminie strony, na który każdy się musi
    zgodzić. Jest tam też o osobistej odpowiedzialności za własne słowa.
    Dodatkowo to, że Ty nie odpowiadasz powinno być widoczne.
    Jest o podobnej sprawie artykuł:
    http://prawo.vagla.pl/felietony/felieton_055.htm

    > 2. Czy mogę publikować pełne adresy IP osób dokonujących wpisów na
    > stronie? Moim zdaniem to są moje dane techniczne i moja sprawa co z tym
    > zrobię :) z drugiej strony jednak użytkownicy oczekują pewnej prywatności.

    Wystarczy publikować kawałek domeny/IP - żeby piszący wiedzieli, że są
    rejestrowani np: *.sejm.gov.pl. W sumie to Ty ustalasz reguły. Móc możesz
    bo to nie dane osobowe ale popularność Ci spadnie jak opublikujesz całe.

    > 3. Czy mam obowiązek logowania wszystkiego co się dzieje na stronie i na
    > czyj wniosek muszę udostępniać zgromadzone przeze mnie dane, które nie są
    > dostępne publicznie?

    Po prawdzie to podejrzewam, że gromadzone przez Ciebie dane są o kant dupy
    potłuc ale mogę sie mylić. No bo nie zmusisz nikogo, żeby podał prawdziwe
    dane osobowe w ankiecie do logowania. Na IP ostatnio jest moda, żeby
    przydzielać dynamicznie - niby da się wyciągnąć kto, kiedy i skąd ale to
    już policja i ISP a nie Ty. I na ich użytek masz je przekazać - jeśli je
    masz. ISP ma obowiązek przechowywać. Czy Ty masz obowiązek przechowywać?
    Nie mam bladego pojęcia.

    Podpatrz jak jest u innych.

    Pozdr.