  • 1. Data: 2002-03-20 17:14:35
    Temat: Transport na adres klienta
    Od: "Marcus" <m...@i...pl>

    Hello!

    Czy zakupy z opłaconym transportem zobowiązują sprzedawcę do wnoszenia
    towaru do mieszkania? Czy jeśli zapłaciłem za transport, to dostawca ma
    obowiązek wniesienia zakupionego przeze mnie towaru np. na 10 piętro, czy
    nie? Logika wskazywałaby, że jeśli adres który wskazałem sprzedawcy to ul.
    Jakaś-tam 100, klatka X, mieszkania YYY, to sprzedający ma obowiązek
    dostarczyć towar pod drzwi mieszkania, a nie pod drzwi klatki schodowej.
    Mam rację, czy nie? Jak to jest w świetle prawa?

    Marcus

  • 2. Data: 2002-03-20 19:07:25
    Temat: Re: Transport na adres klienta
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 20 Mar 2002, Marcus wrote:

> [...]
    > dostarczyć towar pod drzwi mieszkania, a nie pod drzwi klatki schodowej.
    > Mam rację, czy nie? Jak to jest w świetle prawa?

    Koszty odebrania rzeczy sprzedanej ponosi kupujący - art. 547 ust. 1 KC.
    Jednak to w którym miejscu następuje wydanie rzeczy i zaczyna się
    odbieranie zależy od zwyczaju - po prostu. Przepisy prawne tego nie
    regulują, bo to byłaby niepotrzebna kazuistyka, a ludzie i tak mają
    tendencję do dogadywania się po swojemu. Więc jedyne co możesz zastosować
    to łagodna perswazja :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-20 20:58:39
    Od: "Dwach" <d...@i...net.pl>

    Witam;

    Z transportowcami nie idzie sie dogadac...
    Mieszkam na III pietrze, kupilem kanape, zaplacilem za transport +
    wniesienie... policzyli wniesienie od pietra wg cennika mimo ze byla
    winda... z ktorej skorzystali
    Tak to juz jest

    d.

    st...

  • 4. Data: 2002-03-20 21:12:46
    Od: "Komornik" <k...@t...pl>

> [...]
    > regulują, bo to byłaby niepotrzebna kazuistyka, a ludzie i tak mają
    > tendencję do dogadywania się po swojemu. Więc jedyne co możesz zastosować

    Moglbys z powodzeniem dochodzic roszczen zwiazanych z ta sprawa. Jednak
    myslac naszym polskim zwyczajem jak juz kupowales towar to juz powinienes
    sie liczyc ze wnoszacym trzeba dac na piwo.
    pozdr

  • 5. Data: 2002-03-21 00:35:19
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:Pine.LNX.4.44.0203202005220.2002-100000@loca

> [...]
    > regulują, bo to byłaby niepotrzebna kazuistyka, a ludzie i tak mają
    > tendencję do dogadywania się po swojemu. Więc jedyne co możesz zastosować

    górę, a w Krakowie zostawiają na ulicy? przyjęte jest w doktrynie, że koszty
    zwiazane z odebraniem rzeczy to np. wyladunek (polecam komentarze do kc) .
    poza tym zalezec to moze od woli stron, gdzie ustalą miejsce spelnienia
    swiadczenia, moze to byc mieszkanie kupujacego i wowczas wyladunek, a wiec
    tez wniesienie zaliczac sie bedzie do kosztow wydania rzeczy co obciaza
    sprzedawce.
    mysle ze w tej sprawie niewlasciwe byloby stosowanie tylko perswazji. w z
    opisu wynika iz strony umowily sie, ze spelnienie swiadczenia przez
    sprzedawce nastapic mialo w mieszkaniu kupujacego, tak wiec dostawca
    powinien wniesc to na gore, nawet jezeli byloby to setne pietro. laski nie
    robia. to podpada pod nieprawidlowe spelnienie swiadczenia.

    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 6. Data: 2002-03-21 08:44:00
    Od: "Marcus" <m...@i...pl>

> [...]
    > powinien wniesc to na gore, nawet jezeli byloby to setne pietro. laski nie
    > robia. to podpada pod nieprawidlowe spelnienie swiadczenia.

    Prawdę mówiąc miałem na myśli sytuację, w której kupujący płaci po prostu
    "za transport" (bez precyzyjnego określenia tej usługi). Rzecz w tym, że gdy
    coś kupujemy i zamawiamy transport, nie interesuje nas sposób pakowania
    towaru, jego zabezpieczenie w czasie transportu, czy też np. ew. wnoszenie
    go na górę, bo wydaje nam się to oczywiste.

    No i kwestia formalna: Jeśli na zleceniu transportu jest konkretny adres z
    nr-em mieszkania, to czy usługa będzie wykonana jeśli zostawią towar pod
    klatką? Czy w takiej sytuacji będzie można dochodzić swoich praw? ?

    Dzięki za odpowiedzi!

    Marcus

  • 7. Data: 2002-03-21 10:49:03
    Od: "Komornik" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Marcus" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nr-em mieszkania, to czy usługa będzie wykonana jeśli zostawią towar pod
    > klatką? Czy w takiej sytuacji będzie można dochodzić swoich praw

    Oczywiscie ze tak