    From: "Matex" <p...@N...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Transport morski - problem ze spedytorem/armatorem
    Date: Tue, 12 Jul 2005 15:55:28 +0200

    Witam

    Zleciłem transport morski kontenera spedytorowi. Otrzymałem kopię
    konosamentu, że mój kontener znajduje się na statku X. Statek ten miał
    zawinąć(i zawinął) do portu przeznaczenia w terminie. Po kilka dniach
    rejsu, okazało się, że mój ładunek został zdjęty z burty i czekał 10
    dni na nabrzeżu na inny statek, powiedzmy Y. Y wchodzi do portu
    przeznaczenia w takim terminie, że musze kontrahentowi płacic kary za
    niewywiązanie sie umowy dostawy.

    Czy moge, a jeżeli tak to w jaki sposób, na co sie powołując, roscic
    pretensje finansowe do spedytora że ten nie sprawdzał na bieżąco, co
    dzieje się ze zleconym przeze mnie transportem. Że dopuscił do
    opóźnienia( i nie wchodziły tu żadne sprawy związane z bezpieczeństwem
    na morzu) pozwalając na przestuj kontenera w jakimś tam porcie. Że
    naraził mniue na straty finansowe(które oczywiście mogę
    udokumentowac). Że nie miałem żadnej informacji o wydłużeniu terminu
    dostawy, bo gdybym o tym wiedział to niedopusciłbym żeby kontener,
    stał gdzieś w świecie przez 10 dni a co najwyżej 1-2, nawet kosztem
    wykupienia dodatkowego miejsca na innym statku, ale nie ponósłbym
    kosztów kary.

    Moze ktos podpowie od czego zacząć bo nie mam doswiadczenia w tych
    sprawach, to mój pierwszy import.

    pzdr
    Matex