  • 1. Data: 2005-03-17 14:40:52
    Temat: Transport chorego w pozycji leżącej samochodem
    Od: Miklo <m...@s...sio.bestiales.pl>

    Witam,

    Mój kolega ma nietypowy problem. Otóz jego przyjaciel zalega po niemieckiej
    stronie granicy (w okolicach Magdeburga) z nogą w szynie i podrutowaną
    ręką. Nie może jechać w związku z tym w pozycji leżącej. Czy kolega
    posiadając duże kombi może złożyć tylną kanapę, położyć tam np. materac i
    tak przywieźć chorego do kraju? Jakie ewentualnie wymogi musiałby spełnić i
    jakie grożą mu / im konsekwencje w razie spotkania z policją polską i
    niemiecką oraz celnikami?

    --
    pozdrawiam,
    Miklo

  • 2. Data: 2005-03-17 15:15:48
    Od: "Kokosz" <q...@p...onet.pl>

> [...]
    > tak przywieźć chorego do kraju? Jakie ewentualnie wymogi musiałby spełnić
    > jakie grożą mu / im konsekwencje w razie spotkania z policją polską i

    nie za bardzo rozumiem

  • 3. Data: 2005-03-17 15:22:40
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > jakie grożą mu / im konsekwencje w razie spotkania z policją polską i
    > niemiecką oraz celnikami?

    To zależy od zawartości gipsu :)

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2005-03-17 15:25:00
    Od: "Jacek Swierczek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miklo" <m...@s...sio.bestiales.pl> napisał w wiadomości
    >Czy kolega
    > posiadając duże kombi może złożyć tylną kanapę, położyć tam np. materac i
    > tak przywieźć chorego do kraju?

    Jak moze siedziec to wyjmij siedzenie pasazera z przodu o kolega niech
    sziedzi na kanapie z tylu.

    J.

  • 5. Data: 2005-03-17 15:27:32
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kokosz" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > niemieckiej

    Chyba siedzącej?

    Onzo

  • 6. Data: 2005-03-17 15:40:05
    Od: Miklo <m...@s...sio.bestiales.pl>

    Dnia Thu, 17 Mar 2005 16:27:32 +0100, Onzo napisał(a):

    > Chyba siedzącej?

    Tak - oczywiscie masz rację. Pomyliłem się. Przepraszam za mieszanie.

    --
    Miklo

  • 7. Data: 2005-03-18 20:13:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Miklo" <m...@s...sio.bestiales.pl> napisał w wiadomości

    Leżącego pacjenta nie można przypiąć pasami. W tej sytuacji przewożąc go
    narażasz się co najmniej na mandat z tego tytułu.

  • 8. Data: 2005-03-19 16:31:29
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ja myślę, że leżący pacjenci są wręcz przypinani pasami...
    JaC

  • 9. Data: 2005-03-19 16:40:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    666 wrote:
    > Ja myślę, że leżący pacjenci są wręcz przypinani pasami...
    > JaC

    Ale w karetce
    a nie w zwykłym samochodzie, gdzie pasy po rozłożeniu siedzenia nie
    spełniają swoje funkcji.

  • 10. Data: 2005-03-19 17:22:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ja myślę, że leżący pacjenci są wręcz przypinani pasami...

    Ale karetka jest specjalnie przystosowana do tego. Przyznam, że nie znam
    obecnej praktyki w tym zakresie. 15 lat temu, jak temat w miarę znałem, to w
    karetkach na noszach były pasy, ale z reguły się ich nie używało. Ale
    wówczas nie było obowiązku zapinania pasów w ogóle.