    From: Jakub Klama <j...@a...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Trafny zakup sprzętu komputerowego
    Date: Sat, 17 Jun 2006 16:01:30 +0000 (UTC)

    Hej,

    Kupiłem używanego laptopa w sklepie w Kielcach. Laptop
    był opisany jako "odnowiony.pl", specyfikację tego stanu
    można znaleźć na stronie http://42.pl/u/jmL. Problem jest
    tego typu, iż nie działa w nim układ ładowania baterii.
    Byłem dzisiaj w sprawie reklamacji tego towaru (130km
    ode mnie swoją drogą, mieszkam w Częstochowie) gdzie
    wymieniono mi w laptopie baterię. Dlaczego baterię?
    Otóż objawy były takie, że laptop nie działał po
    odłączeniu zasilania, po prostu się momentalnie wyłączał.
    Serwis stwierdził, że to wina baterii która się zużyła
    i wymienił baterię na nową. Pokazano mi, że działa po
    odłączeniu zasilania - więc niby wszystko OK. Tyle
    że bateria się nie ładuje - po prostu to, co było w niej
    "zgromadzone" w momencie jej założenia się zużywa, ale
    nie da się jej doładować.

    Poza tym problemem wyszło na jaw kilka innych nieścisłości -
    laptopa dostałem "w rękę" bez żadnego pudełka, płyt ze
    sterownikami, etc (odsyłam do opisu podanego w linku).

    Dostałem trzy miesiące gwarancji na komputer oraz miesiąc na
    baterię.

    Co mogę teraz zrobić? Czy mogę ubiegać się o zwrot pieniędzy?
    Czy mogę domagać się jakiegoś zadośćuczynienia (mieszkam,
    jak juz wspomniałem, dość daleko od Kielc, koszty dojazdu
    są relatywnie spore)?

    Dodatkowo serwis próbuje mi wpierać, że uszkodzenie powstało
    po zakupie, w momencie użytkowania i to ja jestem jemu winny
    - jak mogę te (absurdalne) zarzuty odeprzeć?

    --
    Jakub Klama, jceel, Częstochowa.
    For more info finger jceel at apcoh.org