  • 11. Data: 2008-05-06 23:09:18
    Temat: Re: Towar w komis.
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 06 maj 2008 16:53
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fvprcg$ibg$3@news.onet.pl>):

    > Jakoś się tak utarło, że panie księgowe i inne zamiast oferty, czy
    > cennika, jak już mają zapłacić, wolą fakturę pro forma, choć niczym się
    > ona nie różni.

    Różni. W cenniku muszą myśleć, a tu mają podane czarno na białym wg szablonu
    faktury. Nie trzeba myśleć i jest większa szansa na to, że nie będzie
    kruczków w cenniku małą czcionką.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 12. Data: 2008-05-07 07:09:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > faktury. Nie trzeba myśleć i jest większa szansa na to, że nie będzie

    To teraz zmień "cennik z kruczkami i małą czcionką" na "fakturę pro
    forma z kruczkami i małą czcionką".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-05-07 19:11:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 07 maj 2008 09:09
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fvrkj0$4dm$2@news.onet.pl>):

    > To teraz zmień "cennik z kruczkami i małą czcionką" na "fakturę pro
    > forma z kruczkami i małą czcionką".

    No nie, bo gdzie na proformie ukryjesz coś? Ona ma budowę zwykłej faktury. Z
    wyliczeniem pozycji i końcową ceną. Księgowa płaci pozycję z sumy.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 14. Data: 2008-05-07 19:25:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    >
    > No nie, bo gdzie na proformie ukryjesz coś? Ona ma budowę zwykłej faktury. Z
    > wyliczeniem pozycji i końcową ceną. Księgowa płaci pozycję z sumy.

    Pro forma może mieć dowolną budowę. Równie dobrze może być jak cennik
    z gwiazdkami i małym drukiem. Z drugiej strony cennik, który nie nazywa
    się fakturą pro forma, może wyglądać jak faktura pro forma. Również tego
    posta mogę zatytułować "faktura pro forma" i nie będzie w tym nic
    niewłaściwego, bowiem nie ma przepisów określających jak powinna
    wyglądać faktura pro forma.

    Zatem cennik też można przygotować tak, aby miał budowę zwykłej
    faktury, z wyliczeniem pozycji i końcową ceną. A że będzie nazywał się
    cennik (lub oferta), a nie faktura pro forma, to nie ma żadnego
    znaczenia. Upieranie się zatem, aby wystawić fakturę pro forma w miejsce
    oferty, która wygląda tak samo, jest oznaką... nieznajomości tematu?

  • 15. Data: 2008-05-07 19:30:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 07 maj 2008 21:25
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fvsvmf$2vr$1@news.onet.pl>):

    Teoretyzujesz.
    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 16. Data: 2008-05-07 19:33:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z środa, 07 maj 2008 21:25
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fvsvmf$2vr$1@news.onet.pl>):

    > Teoretyzujesz.