  • 41. Data: 2022-01-30 12:30:28
    Temat: Re: Testy na covid w pracy [O "wyższości" szczepień na kowid nad szczepieniami na grypę]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2022 o 12:14, A. Filip pisze:

    > A możesz/potrafisz sformułować ten zarzut *precyzyjniej* jak na grupie
    > prawa by chyba wypadało?

    Oczywiście - wszyscy odpowiedzialnu zamknięcie służby zdrowia,
    administracji publicznej, szkolnictwa i lasów w pierwszej fali powinni
    zostać wezwani do złożenia wyjaśnień. I nagle okazałoby się, że wszyscy
    się jednak mylili i po prostu źle ocenili sytuację;) Jeśli tak to należy
    z tego po prostu wyciągnąć wnioski. Oczywiście tych co przekroczyli
    uprawnienia bądź ordynarnie kradli należy normalnie ukarać - z
    uwzglednieniem okoliczności łagodzących.

    > W innych krajach były momenty lokalnego/regionalnego przepełnienia
    > szpitali (oddziałów intensywnej terapii).

    No były. Ja tylko pieszę, że do całej szpoki ze śmiercionośną pandemią
    wcale nie potrzebujemy pandemii. Teraz znów wszyscy się zesrali, bo...
    nowy szczep wirusa jest łagodniejszy.

    > Z twoim zarzutem mogę się w sporawej części zgodzić ale tylko jeśli
    > napiszesz jasno i wprost *od kiedy konkretnie* (miesiąc) przestało to
    > być "w miarę sensownym nadmiarem ostrożności" a stało się średnim
    > błędem, a od kiedy konkretnie już dużym błędem.

    Ale po pierwsze nikt mi za to nie płaci więc od tego jest kurwa
    minister, żeby ponosić odpowiedzialność za swoje czyny a nie po fakcie
    ogłaszać plebiscyty na pudelku czy usenecie. Po drugie po fakcie widać
    było że mocno przegięliśmy i nic nas to nie nauczyło. Tak jak mówiłem -
    należy ocenić czy reakcje była właściwa, czy jednak nie i wyciągnąć
    wnioski na przyszłość. A nie dwa lata później to samo od nowa.

    > Mówiąc jeszcze inaczej w sporej części "mądrością po fakcie":

    Oczywiście. Z tym że w takich sytuacjach się właśnie ocenia po fakcie i
    wyciąga wnioski na przyszłość.

    > Zaś mówiąc najbardziej cynicznie: NFZ przesunął budżet/pieniądze na
    > kowid, zaczął tworzyć swoją *finansową* rezerwę kowidową. Życie ludzkie
    > jest ponoć bezcenne ale budżet NFZ jest i zawsze będzie ograniczony.

    covid lies matter! ;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 42. Data: 2022-01-30 12:31:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2022 o 12:20, _Master_ pisze:

    > Zdajesz sobie Shreku sprawę że mówisz językiem Konfederacji? ;-)

    No i? Z niektórymi rzeczami po drodze mi z konfą, z niejkturymi z
    katotalibanami a z niektórymi nawet z naczelnikiem. NIe rób sobie nadzieji:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 43. Data: 2022-01-30 12:31:59
    Temat: Re: Testy na covid w pracy
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-30-stycznia-2022 o 09:41, Uzytkownik pisze:
    > Teraz rządzi drugą kadencję sam i dalej narzeka, że ma pod nogami kłody.
    > Przypomina mi to walkę Rycerza Smętnego Oblicza z wiatrakami.

    Faktycznie nie wygląda to ładnie.

    A KURWA jest skuteczny. A gdyby miał pijarówców których słuchałby
    Kaczyński to PO szorowałby po dnie z 10% poparcia.

    Jakie trzeba popełniać błędy żeby nie przytulić 3% wyborców potrzebnych
    do pogonienia Kaczyńskiego od koryta?

  • 44. Data: 2022-01-30 12:32:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2022 12:00:57 +0100, Shrek napisał(a):

    > Czyli nie przeciwdzałają zapadaniu na chorobę i transmisji wirusa.
    > Którego konkrertne słowa nie rozumiesz?

    Konkretnie tego którego nie napisałeś. A nie napisałeś że zaszczepieni
    chorują znacznie lżej, krócej zakażają i umierają 50-100x rzadziej niż
    niezaszczepieni. Wszytko to odciąża służbe zdrowia i zmniejsza koszty.
    Krótko mówiąc, zaserwowałeś półprawdę która jak wiadomo, gorsza od
    kłamstwa. Ciekawi mnie jedynie czy to przez wrodzoną głupotę czy celowo,
    aby powiększyć dezorientację słabszych na umyśle?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 45. Data: 2022-01-30 12:44:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Konkretnie tego którego nie napisałeś. A nie napisałeś że zaszczepieni
    > chorują znacznie lżej, krócej zakażają

    No i? Nie napisałem też że od piwa brzuch rośnie. Którego konkretnie
    słowa w "szczepionki nie zapobiegają zachorowaniu i transmisji" nie
    rozumiesz?

    > i umierają 50-100x rzadziej

    Chyba troszkę przesadziłeś, ale co do zasady masz rację - umierają
    rzadziej. Z tym że tak w okolicach 60%, no ale nie da się ukryć, że póki
    co rzadziej.

    > Wszytko to odciąża służbe zdrowia i zmniejsza koszty.

    Ale to gównie wśród emerytów. A my tu o pracy mówimy.

    > Krótko mówiąc, zaserwowałeś półprawdę

    Napisałem prawdę - "szczepionki nie zapobiegają zachorowaniu i
    transmisji". Owszem - zapobiegają też (z określoną skutecznością)
    ciężkiemu przebiegowi, hospitalizacji i zgonom. Ja nie mam problemu żeby
    to zaakceptować. To tym masz problem żeby przyznać czy to publicznie czy
    przed samym sobą że szczepionki na covid nie zapobiegają zachorowaniu i
    transmisji.
    > która jak wiadomo, gorsza od
    > kłamstwa.

    Tak tak - ale wiesz, że wielokrotnie dla takich jak ty pisałem od czasu
    do czasu, że "jednak zapobiegają ciężkiemu przebiegowi i zgonam"? Może
    mam to w sygnaturkę wstawić, żebyś nie mógł się czepnąć?

    > Ciekawi mnie jedynie czy to przez wrodzoną głupotę czy celowo,
    > aby powiększyć dezorientację słabszych na umyśle?

    Tak, z premedytacją piszę prawdę żeby osłabić słabych na umyśle:P

    A wiesz, że piszę również od czasu do czasu (prawda, nie w każdym
    poście), że sprawa jest prosta i rząd ma do dyspozycji legalny i nader
    prosty mechanizm, żeby szczepionka była obowiązkowa? Tłit ministra
    opublikowany na tłuit^H^H^Hmonitorze polskim? Choć pewnie i tak by to
    spierdolili bo tam jest mowa o chorobach zakaźnych, a covid... póki co
    nie jest chorobą zakaźną

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 46. Data: 2022-01-30 13:01:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 30.01.2022 o 12:07, _Master_ pisze:

    > PS. Dlaczego te szczekające szczepionkowe psy są tak niewyedukowane? ;-)
    >
    > UŚWIADOMCIE SOBIE ŻE SZCZEPIENIA SĄ DOBROWOLNE!

    Dlaczego te szczekające antyszczepowe psy są tak niewyedukowane?

    Uświadomcie sobie, że z tego, że szczepienia nie są obowiązkowe, nijak
    nie wynika, że nie działają i nie trzeba się szczepić.
    Oprócz obowiązków i przepisów istnieje coś takiego jak rozum, etyka,
    empatia i zwykła przyzwoitość, pojęcia kompletnie nieznane wyznawcom
    pisu i konfederacji. Krócej chorujesz albo wcale, lżej przechodzisz,
    mniej kaszlesz i w mniejszych ilościach i krócej roznosisz wirusa.

    Pierdolenie, że nie jesteś antyszczepionkowcem, bo się nie szczepisz, bo
    szczepienia są nieobowiązkowe, to jest pierdolenie.
    Antyszczepy się nie szczepią, bo przeczytali w necie, albo usłyszeli od
    taryfiarza, że szczepionki nie działają i zawierają chipy.

    Antyszczepy pierdolą, że nie są antyszczepami, bo przecież na
    szczepienia obowiązkowe się zaszczepili i jakby te były obowiązkowe, to
    też by się zaszczepili. Zaszczepiliby się, bo zostaliby zmuszeni, a nie
    dlatego, że nie są bezrozumnymi antyszczepami.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 47. Data: 2022-01-30 13:41:55
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Czyli są nieskuteczne, tak? Nie ma po co się szczepić a ci co namawiają
    > to barany bezmózgie?

    "Chcącemu nie dzieje się krzywda" => "Kto _zmusza_ ten odpowiada"
    [ zmusza lub wprowadza w błąd ]

    Jeśli szczepionki mają zapobiegać ciężkiemu przebiegowi zakażenia ale
    "słabawo" zakażeniu w ogóle to proste sprzedawanie *przymusu* szczepień
    po linii redukcji liczby zakażeń (zduszenia rozprzestrzeniania epidemii)
    staje się wciskaniem ciemnoty lub otwartą deklaracją słabej
    skuteczności (ilość/procenty _zamiast_ jakości), nieprawdaż?

    IMHO Dyskusja o tych co chcieli/zechcą dać się zaszczepić jest obecnie
    bezprzedmiotowa _na grupie prawo_ . No chyba że zostali wprowadzeni
    w błąd celowo lub przez brak zachowania należytej staranności.
    Dla mnie kluczową kwestią około-prawną jest czy istnieją powody
    należycie uzasadniające wprowadzanie _przymusu_ szczepień na kowid.
    IMHO w sezonie grypowym 2021:2022 *NIE*. Co będzie w kolejnych sezonach
    grypowych to się okaże. Ja obstawiam że dalej będzie podobnie ale to
    obecnie wróżenie z fusów bez choćby jednego pełnego sezonu grypowego
    z masowymi szczepieniami.

    --
    A. Filip

  • 48. Data: 2022-01-30 13:59:41
    Od: Jureq <j...@n...no>

    W dniu Sat, 29 Jan 2022 12:04:12 +0100, użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Aby nie blokować służby zdrowia debilami, którzy nie chcieli się
    > zaszczepić to po prostu należy wprowadzić zasadę, że osób
    > niezaszczepionych nie hospitalizujemy i nie leczymy ani na covid, ani na
    > powikłania pocovidowe, skoro same, dobrowolnie przyjęły to ryzyko.
    > Leczymy tylko osoby, które poddały się szczepieniu oraz osoby, które z
    > powodów medycznych lub wiekowych nie mogły się zaszczepić. Znosimy
    > wszystkie restrykcje covidowe.

    I oczywiście wszystkich niezaszczepionych zwalniamy z płacenia składek
    zdrowotnych ZUS. Ciekawe ilu będzie chętnych?

  • 49. Data: 2022-01-30 14:26:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2022 12:59:41 -0000 (UTC), Jureq napisał(a):

    > I oczywiście wszystkich niezaszczepionych zwalniamy z płacenia składek
    > zdrowotnych ZUS. Ciekawe ilu będzie chętnych?

    A niby dlaczego zwalniamy? Przymus ubezpieczenia ma swoje przyczyny. I
    nie mające nic wspólnego z omawianym problemem. A ty nie dostrzegasz że
    każde ubezpieczenie, w tym to poprzez NFZ nie ubejmuje wszystkich szkód
    a tylko niektóre. Dla przykładu - chcesz mieć trzonowy ząb załatany
    światłoczułym kitem, zapłać poza NFZ, na NFZ tylko amalgamat. Chcesz być
    przyjęty na badanie jutro, zapłać, a NFZ masz termin za pół roku.
    Niby dlaczego NFZ ma leczyć wszystkich na wszystko? Nie leczy a zakres
    jest ustalany na miarę sumy składek i wydatków. Jak coś jest kosztowne,
    NFZ nie refunduje. Nieszczepionego kowidowca też nie musi. To tylko
    kwestia decyzji administracyjnej, nawet nie na szczeblu ministerialnym
    tylko wewnętrznym NFZ.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 50. Data: 2022-01-30 22:06:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 30.01.2022 o 11:28, Shrek pisze:

> [...]
    > zdrowia i skazano na śmieć wielokrotnie więcej osób niż zmarło na
    > kowida (i choroby współtowarzyszące) w tej "pierwszej fali". Co
    > nakradziono i jką demolkę w prawie zrobiono to już nawet nie wspomnę.
    >
    > Wychodzi na to że braun miał rację i powinniśmy zawiesić ministra. Ok
    > - okolicznością łagodzącą może być to że moze i nie wiedział. Ale
    > teraz wiemy, wiemy że szczepionki nie zapobiegają zapchorowaniu ani
    > transmisji a mimo wszystko barany chcą żeby ich za ryj trzymano a
    > władza w cieniu` pandemii kradła i ograniczała prawa człowieka...

    Kto i kiedy twierdził, że szczepienia zapobiegają zachorowaniom i
    transmisji wirusa? Przestań czytać pierdoły w necie, które wypisują
    jakieś niedorobione nastolatki powołujące się na jakiegoś przygłupa, a
    zacznij czytać to co mówią i piszą lekarze.