    From: "Mysia" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Tesciowa i mieszkanie
    Date: Wed, 31 Aug 2005 19:06:01 +0200

    Witam

    Mam nastepujacy problem : Tesciowa jest glownym najemca lokalu
    kwaterunkowego, w lokalu nie przebywa ( nie jest wymeldowana), poniewaz od
    15tu lat mieszka stale za granicami Polski ( staly pobyt, wynajmuje tam dom
    i mieszka w nim ze swoja nowa rodzina).
    W mieszkaniu mieszkamy z mezem i dwojgiem naszych dzieci, z czego tylko maz
    i jedno dziecko sa zameldowani, ja i syn nie mamy tymczasem zadnego meldunku
    ( wymeldowalam sie z poprzedniego mieszkania) . Tesciowa oczywiscie wie, ze
    zamieszkujemy, ale zameldowac nas nie ma najmniejszego zamiaru. Wszelkie
    rozmowy na ten temat konczyly sie z jej strony obrazaniem sie i tak to sobie
    trwa od rzeczonych 15tu lat ( w miedzyczasie doszlo do zamiany poprzedniego
    mieszkania, w ktorym rowniez byla glownym najemca, na lokal obecny).

    Razem z mezem placimy za to mieszanie, tesciowa nie doklada nawet grosza,
    remont i sprawy zamiany obiazyly rowniez wylacznie nas ( mamy rachunki).

    Chcielibysmy wystapic do Gminy o zawarcie z nami umowy najmu na ten lokal,
    poniewaz tesciowa skutecznie nie zezwala na zameldowanie mnie i syna, oraz,
    jak twierdzi, zamierza przyjechac i zrobic tzw."porzadek".

    Czy i jak powinnismy sie za to zabrac, bo opinie, co do skutecznosci takich
    poczynan, byly mocno podzielone, wsrod urzednikow naturalnie. Jedni
    twierdza, ze to proste i zeby wystapic do Gminy z takim wnioskiem, inni
    ostrzegaja, ze jesli tesciowa zechce, to wyrzuci mnie i syna na bruk, lub
    tez np. rozwiaze umowe najmu i zostaniemy wszyscy bez mieszkania.

    Prosze o pomoc, co i w jakiej kolejnosci powinnismy poczynic, zeby rozwiazac
    te skomplikowana sprawe, nie narazajac sie przy tym na ew. utrate lokalu.

    Pozdrawiam i licze na konstruktywne komentarze oraz pomoc.

    Mysia