  • 31. Data: 2021-08-09 11:52:53
    Temat: Re: Ten pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I w Niemczech wybierany przez polityków ;-)

    -----

  • 32. Data: 2021-08-09 11:53:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak jak było wcześniej w kaście.

    -----

  • 33. Data: 2021-08-09 12:06:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 11:43, J.F pisze:

    > Ziobro zna ich na pewno wiecej, a nie dal rady :-)

    Widzisz?

    > Lub dotacji zagranicznych organizacji :-)

    Ciekawe, ze zagraniczna organizacja zamiast u siebie świat naprawiać, to
    naprawia u nas.

    > Albo widza jak jest i wcale sie nie boja, ze sens sie skonczy> Zreszta Robercie -
    to juz ktorys taki przypadek ostatnio. Czy mi sie
    > wydaje, czy wczesniej tak nie bywalo, przynajmniej nie tak czesto?
    > Co sie stalo - jakiegos lepszego duszenia sie funkcjonariuszy teraz
    > uczy, paralizatory lepsze dostali, czy palki? Tu chyba paralizator
    > nie bul uzyty ...

    Ale jaki przypadek? Co wiemy na jego temat? Równie dobrze mogliby
    zlinczować kierowcę taksówki, który 3 godziny przed śmiercią go wiózł.
    Albo elektryka, który zakładał światło w ich domu 10 lat wcześniej.

    > No ba - skoro sie tym zajmuja, to maja uklad z prokuraturą :-(

    No widzisz?

    > No ale czyz sytuacja nie jest gowniana?

    Gówniana się zrobiła, jak kilka osób postanowiło na tym coś ugrać. Oni
    nie biorą pod uwagę tej oczywistości, że ludzie z butelkami nei wygrają.
    Co najwyżej ich kilku zginie, bo Państwo nie może sobie na to pozwolić.
    Ale politycy na tym ugrają jako "obrońcy" i jeśli nawet 10 biegłych
    powie, ze interwencja nie miała ze śmiercią związku, to będą twierdzili,
    że kłamią.

    > Ci krysztalowi policjanci - grzecznie obywatela unieruchomili,
    > zawiezli do szpitala na badania, lekarza postraszyli
    > odpowiedzialnoscia karna, bo sie nie spieszyl ... i tylko ci
    > niedobrzy obywatele szukaja gowna i wentylatora.

    W szpitalu przeważnie jest jeden lekarz i wielu potrzebujących.
    Zatrzymany oszołom, któremu poza obowiązkiem administracyjnym zbadania
    przeważnie nic się nie dzieje jest w ostatniej kolejności.

    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2021-08-09 12:07:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 11:51, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie zauważyłeś, jak nasi żołnierze ostrzelali moździerzami słabiej
    > uzbrojonych afgańskich ajatollahów ;-)

    Wysłaliśmy żołnierzy na wojnę i nagle ktoś się zdziwił, że tam jest
    wojna i strzelają do siebie.

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2021-08-09 12:27:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Aug 2021 12:06:02 +0200, Robert Tomasik wrote:
    >>> wypowiadasz. Powiedzmy, że podobna sytuacja spotyka kogoś z Twojej
    >
    > Widzisz?

    Moze uwierzyl w sprawiedliwosc systemu i/wiec zaniedbal :-)

    > Ciekawe, ze zagraniczna organizacja zamiast u siebie świat naprawiać, to
    > naprawia u nas.

    Bo u nich juz naprawiony :-)

> [...]
    > zlinczować kierowcę taksówki, który 3 godziny przed śmiercią go wiózł.
    > Albo elektryka, który zakładał światło w ich domu 10 lat wcześniej.

    Tak przypadek, ze czlowiek ginie w czasie interwencji polucjantow.
    A to go w kiblu paralizatorem, a to nozyczkami wymachiwal, a to
    wywiezli do lasu ...

    > No widzisz?

    Trzeba znalezc emeryta, ktoremu juz nie zalezy :-)

    > Gówniana się zrobiła, jak kilka osób postanowiło na tym coś ugrać. Oni
    > nie biorą pod uwagę tej oczywistości, że ludzie z butelkami nei wygrają.
    > Co najwyżej ich kilku zginie, bo Państwo nie może sobie na to pozwolić

    Krotka masz pamiec, krotka. Rewolucja sie to nazywa ..

    > Ale politycy na tym ugrają jako "obrońcy" i jeśli nawet 10 biegłych
    > powie, ze interwencja nie miała ze śmiercią związku, to będą twierdzili,
    > że kłamią.

    A nie przyznasz, ze to troche dziwne?
    Idzie sobie mlody czlowiek, i pada martwy, a przeciez ulice nie sa
    uslane trupami mlodych ludzi ...

    > W szpitalu przeważnie jest jeden lekarz i wielu potrzebujących.
    > Zatrzymany oszołom, któremu poza obowiązkiem administracyjnym zbadania
    > przeważnie nic się nie dzieje jest w ostatniej kolejności.

    Wiec straszenie jest przekroczeniem uprawnien i naduzyciem wladzy.

    Ale jednoczesnie policjanci go pilnuja, wiec w razie pogorszenia musza
    interweniowac :-P

    J.

  • 36. Data: 2021-08-09 13:20:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Aug 2021 11:47:02 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > W żadnym kraju, żaden urzędnik nie jest niezależny. Jeśli nawet ktoś
    > chce coś takiego wprowadzić, to z góry wiadomo, że tak nie będzie. Co
    > najwyżej zmieni się to, od kogo zależy.

    Ale potwierdzasz, ze nie ma znaczenia jak sie nazywa, czy "sedzia" to
    nie "urzednik" ?

    > Problemem nie jest to, by był niezależny, tylko by mechanizmy zależności
    > były takie, by podejmował sensowne decyzje.

    Tu sie zgadzamy ...

    > Bo niezależność też dobra
    > nie jest. Wyobraź sobie, że prokuratorem zostanie jakiś oszołom i
    > zaczyna własną wizję wdrażać. Co za różnica, czy będzie to robił z
    > zależności od kogoś, czy sam z głupoty.

    A sedzią juz moze zostac?

    No coz - przy okazji tego niezaleznego PG Lech Kaczynski mowil,
    ze to zly pomysl, bo rzad to jednak bral pewna odpowiedzialnosc
    polityczna za prokurature ... mial racje, nie mial ... czas pokaze.

    J.

  • 37. Data: 2021-08-09 14:17:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 13:20, J.F pisze:
    > Ale potwierdzasz, ze nie ma znaczenia jak sie nazywa, czy "sedzia" to
    > nie "urzednik" ?

    Sędzia, to wg międzynarodowych standardów osoba, która zdobyła wyższe
    wykształcenie prawnicze. Dlatego w latach 90-tych u nas zlikwidowano
    Kolegia d/s Wykroczeń, gdzie orzekali urzędnicy, a nie sędziowie. Tak
    więc to nie do końca jest to samo.

    > A sedzią juz moze zostac?

    Oczywiście, że może. Stąd masz mechanizmy odwoławcze. Generalnie trzy
    poziomy co najmniej. Szanse na to, że trzy razy z rzędu trafisz na
    idiotę są mniejsze, niż że raz. Do sądu idzie się po wyrok, a nie
    sprawiedliwość - niestety.

    > No coz - przy okazji tego niezaleznego PG Lech Kaczynski mowil,
    > ze to zly pomysl, bo rzad to jednak bral pewna odpowiedzialnosc
    > polityczna za prokurature ... mial racje, nie mial ... czas pokaze.

    Ale jak sobie wyobrażasz niezależnego Prokuratora Generalnego? Od czego
    ma być niezależny? Od ustaw? Od polityków? Od ministra? Niezależny, to w
    pewnym stopniu może być Prezydent Rosji, czy przywódca Chin. A i to
    podejrzewam, że zależy od wielu rzeczy.

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2021-08-09 16:15:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 11:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak jak było wcześniej w kaście.

    Jeszcze raz - nie piszę, że wcześniej było dobrze, natomiast teraz jest
    tragicznie. Zresztą już po reformie, więc...

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2021-08-09 16:21:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 11:51, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie zauważyłeś, jak nasi żołnierze ostrzelali moździerzami słabiej
    > uzbrojonych afgańskich ajatollahów ;-)

    I mieli sprawę.

    > BTW tamten minister (ś.p. w Smoleńsku) to był debil - znaleźć głupszego
    > do Suskiego te jest sztuka nawet dla JarKacza.

    E tam... Ławka rezerwowych jest długa. Choćby czarnek. Albo odkrywca san
    escobar, antonii co twierdzi że piłsudski popierał powstanie warszawskie
    przyćmił koparkę. Suski jest głupawy i nierozgarnięty, ci to inna liga.

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2021-08-09 17:12:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>